Ai făcut-o lată, ai dezamăgit un client, ai pierdut un contract, ai supărat pe cine nu trebuie.

Viața în business este la fel de imprevizibilă precum în orice alt palier al existenței. Cu diferența că în afaceri vezi consecințele actelor tale sub forma pierderilor financiare la final de trimestru.

Să o spunem din capul locului: când greșești, este bine să îți asumi greșeala, și să nu o bagi sub preș. Greșelile sunt informație, din ele învățăm. Nu degeaba se spune că atunci când nu câștigi nimic, de fapt câștigi experiență!

Atunci când ești antreprenor sau manager de companie mare, a-ți asuma greșelile este semn de maturitate emoțională și de maturitate în business. Reputația este un capital care se construiește greu și se pierde destul de ușor, iar una din modalitățile prin care o pierzi sigur-sigur este să te ascunzi după perdea, pretinzând că nu s-a întâmplat ce s-a întâmplat, sau că oamenii nu își dau seama cine e responsabil. Crede-ne pe cuvânt, ei ȘTIU cine e responsabil.

A nu-ți asuma greșelile este deopotrivă o greșeală tactică și de PR, pentru că în orice situație de criză, pasul unu este să recunoști că ai greșit. Această recunoaștere ajută la scăderea agresivității publicului, pentru că oamenii știu că a greși este omenește și pot înțelege mai multe decât crezi. Deci ține minte: asumă-ți greșelile. Mereu!

Beneficiile în a fi sincer cu tine și cu alții sunt multe, dar iată-le pe cele mai importante:

  1. Arată că ești un om responsabil. Asumarea problemelor, greșelilor și scăderilor spune că ești atent la ce se întâmplă și că nu ești laș. Lașitatea este dezagreabilă și caracterul puternic este mai mereu un atu în afaceri. Oamenii cu principii sunt preferați, chiar dacă greșesc, celor care par că fac bine ce fac, dar ocazional demonstrează lipsa principiilor și a moralității sau recurg la tactici de eschivă.
  2. Dacă nu reunoști greșeala și o bagi sub preș, riscul este ca aceasta să „facă pui”. Este dinamica majorității crizelor de imagine ale companiilor. Preferă să ascundă buba, aceasta se infectează și mai târziu problema este mult mai greu de gestionat. Deci abordează problema bărbătește, de la început, să vei avea numai de câștigat. Nu căuta scuze.
  3. Arată că ai integritate. Unii dintre manageri preferă să caute vinovați atunci când apar problemele. Crezi că e bine? Un manager, cel puțin în teorie, ar trebui să-și asume problemele care apar, și să acorde credit celor din echipă pentru victorii. În plus, atunci când oamenii din echipă văd că tu nu ai curajul de a asuma problemele și greșelile, ei învață că e în regulă să facă la fel: „Dacă șeful nu face ce trebuie, noi de ce să facem ce trebuie?”

Fiind proactiv și atent, dai un exemplu pozitiv celor de mai jos. În timp, nici nu va fi nevoie să îi întrebi ce s-a întâmplat sau să îi urmărești, pentru că prin comportamentul tău onest ai „modelat” comportamentul lor cinstit și poți avea încredere că nu bagă sub preș nimic niciodată.

  1. Fiind deschis și direct, arăți că ești uman și că pot fi și ei deschiși către tine. Dacă ai făcut o greșeală, fă următorii pași:

Admite că ai făcut greșeala și gândește-te la o posibilă soluție. Nimănui nu îi place să îi fie prezentată paguba și gata. Fii proactiv/ă și propune soluții.

Apoi fii cât se poate de deschis cu clientul, managerul sau chiar cu angajații în fața cărora ai greșit. Dar nu da prea multe detalii, pentru că asta sună a căutare de scuze.

Apoi spune-le soluția pe care o propui pentru a remedia situația. Discută cu ei acea soluție și …implementează. Iar când implementezi oferă ceva peste, ceva extra, ceva care să adauge valoare. Oricărui client și place să știe că este valorizat și nu e doar cineva cu care faci un business intrat deja în rutină


[feedzy-rss feeds=”https://fasingur.info/category/psihologie-2/feed/” max=”2″ feed_title=”no” refresh=”3_hours” sort=”date_desc” target=”_blank”  title=”200″ meta=”no” summary=”no” size=”40″ ]


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro