Daniela Nefliu, avocat specializat în Drept Civil, Drept Comercial și Drept Penal a răspuns invitației noastre și ne-a vorbit despre pașii înființării unei firme, dar și despre ce presupune înregistrarea noii societăți la Oficiul Național al Registrului Comerțului.

O  parte din populația activă a țării s-a reprofilat pe activitatea de  antreprenoriat. Să fii propriul tău șef este una dintre cele mai dificile situații. Pornești pe un drum și trebuie să știi cum să-l parcurgi. Primul pas este alegerea  domeniului, care depinde de mai mulți factori. Atunci când alegi să îți înființezi o societate, sfatul profesioniștilor este să apelezi la avocați specializați pentru această acțiune de bază. Avocata Daniela Nefliu ne oferă mai multe informații despre  procedura înființării și ne învață cum să scutim drumurile inutile către Oficiul Național al Registrului Comerțului.

Ca să poți să înființezi o societate comercială ai nevoie de o rezervare de denumire, în sensul că va trebui să îți alegi trei denumiri pentru societatea pe care urmează să o înființezi. Aceste denumiri vor fi verificate în baza națională a Registrului Comerțului, iar în urma acestui proces doar una va rămâne valabilă, astfel că vei putea trece la următorul pas spre înființarea societății. După ce ai obținut această rezervare de denumire de firmă, poți să dai startul dosarului efectiv”, ne-a spus Avocata Daniela Nefliu. În acest sens, dosarul de înființare al unei societăți este esențial să cuprindă mai multe documente. Daniela Nefliu ne spune de ce este nevoie să apelăm la ajutorul unui specialist în întocmirea corectă a acestui dosar.

Dacă vii să lucrezi cu un specialist, atunci șansa să ai o problemă în procesul de înființare al unei societăți va dispărea. De obicei, majoritatea clienților aleg să aibă parte de suportul unor profesioniști în domeniu.  Procesul de înființare durează efectiv 2 zile. Pentru un om obișnuit, procesul  nu este atât de ușor precum pare deoarece depui documentele și pot fi  greșite sau nu sunt complete. Eu recomand tuturor clienților să apeleze la serviciile unui profesionist atunci când vor să își înființeze societăți, deoarece vor avea certitudinea că au înființat o societate așa cum trebuie, că s-au pus la adăpost de orice problemă pe care puteau să o întâmpine în viitor”, a completat avocata.

Între Oficiul Național al Registrului Comerțului și Autoritatea Națională de Administrare Fiscală există o corespondență, întrucât la înființarea unei societăți ai nevoie de un răspuns pozitiv din partea ANAF. Daniela Nefliu ne spune că „în urma corespondenței dintre cele două instituții, dosarul clientului primește oke-iul final de la ANAF, iar de abia atunci societatea se înființează”. De asemenea,  specialistul este  de părere că o eficientizare foarte bună la toate procedurile care se desfășoară în fața Registrului Comerțului ar fi un sistem foarte accesibil pe partea de online. La momentul actual, poți depune online documentația doar dacă ai o semnătură electronică.

Atunci când vine vorba de activitatea profesională, avocata ne-a povestit că pentru ea nu există caz dificil întrucât pune pasiune în tot ceea ce face. „Pentru mine este o profesie pe care o fac cu plăcere. Mă visam avocată încă din clasa a 5-a și de atunci am știut ce vreau să fac când voi crește. Pentru mine a fost un vis. Este o plăcere să merg la serviciu. Tot ceea ce fac, fac din dorința de a descoperi lucruri noi și de a ajuta oamenii. Fac cu plăcere tot ceea ce fac”.

 


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro