„Din păcate, față de țările din UE, suntem cam la 10-15 ani distanță în privința derulării programelor guvernamentale pentru energii regenerabile și la aceeași distanță și în privința soluțiilor implementate pe piața privată”

391
Daniel Olteanu este General Manager ABC Instalații. Firma importă și vinde panouri solare termice si fotovoltaice, cazane pe combustibili ecologici si solutii inteligente pentru încălzirea și răcirea caselor. Clienții companiei sunt persoane fizice și juridice. Daniel Olteanu, manager ABC Instalații; office@abcinstalatii.ro; tel. 0742 63 80 16
 

de Irina Dragomir

 

Reporter: Cum ai început? Care e povestea ta cu antreprenoriatul?

Daniel Olteanu: Totul a plecat de la un vis. Mi-am dorit să încălzesc apa la bunici cu un panou solar și nu am reușit să-mi conving părinții să monteze un panou solar. Așa că am improvizat eu un sistem de încălzit apa cu sticle de plastic pe magazia de lemne, care era  acoperită cu carton bituminos. După 3 ore de soare, în miezul zilei apa fierbea în sticle. Asta era în anul 1997 . La ceva ani, mai exact în 2010, am citit un articol în presa online despre Programul Casa Verde și a două zi am depus actele pentru firmă. Nu știam exact ce o să întâmple, dar povestea continuă și astăzi.

Reporter: Care este cel mai greu lucru la activitatea de antreprenor în industria panourilor solare?

D.O.: Nivelul de cunoștințe al clienților despre panourile solare.  Deși poate părea amuzant, am fost întrebat de câteva ori dacă panourile funcționează și la lună plină. Din păcate, față de țările din UE, suntem cam la 10-15 ani distanță în privința derulării programelor guvernamentale și la aceeași distanță la soluțiile implementate pe piața privată. Scrii în Google „panouri solare” și apar o sumedenie de informații mai mult sau mai puțin corecte. Culmea, informațiile corecte sunt greu de găsit pe internet, cel puțin despre panourile solare. Dacă scrii în engleză ai mai mult noroc.

Reporter: Care sunt satisfacțiile? Ai recomanda cuiva drumul acesta?

D.O.: Da, cu siguranță. Fiecare lucrare încheiată și un client mulțumit te face să mergi mai departe și să ai satisfacție maximă. Să te gândești cum va fi următoare lucrare. Mie imi plac oamenii și am ocazia să cunosc foarte multe persoane, mai ales în fază de execuție. Este provocator să te obișnuiești cu foarte multe tipologii de persoane, cu cerințele și exigențele fiecărui proprietar în parte.

Reporter: Ce i-ai spune din perspectiva experienței de azi persoanei tale de acum 9 ani când ai început afacerea? Ai face același lucru?

D.O.: Da. Dacă crezi în ideea ta, în produsele tale, în beneficiile pe care le pot avea clienții, afacerea ta se poate dezvolta singură. Poate că aș fi mai organizat dacă aș lua totul de la capăt. La vârsta de 27 de ani, când intri într-un domeniu despre care nu știi nimic și nu ai avut experiență relevanta, trebuie să muncești mult, zile și săptămâni fără program fix și predictibil.

Reporter: Care sunt calitățile pe care trebuie să le aibă cineva ca să reziste pe acestă piață?

D.O. : Să ofere întotdeauna soluția corectă, prin asta înțelegând soluția tehnică corectă. Se întâmpla ca cererea să vină însoțita de o soluție gata concepută de client, însa de cele mai multe ori aceasta este greșita. Trebuie să cauți mereu să înțelegi nevoia clientului și pentru acest lucru îl întrebi despre cele mai mici amănunte. De multe ori clienții vor …„struțo-cămile”, lucruri imposibile. De asemenea, o soluție corectă este cea care oferă calitate. În concluzie, cred că o firmă serioasă trebuie să refuze vânzarea unor soluții neconforme sau a unor iluzii.

Reporter: Cum vezi acest domeniu, cel al importului de panouri, în România?

D.O.: Piața este într-o continuă dezvoltare, mai ales că, după cum știm cu toții, va începe un program guvernamental de instalare a sistemelor fotovoltaice pentru persoane fizice. În sine, pe lângă partea de proiect și beneficii, aceste programe educa publicul consumator. Clienții și firmele se întreabă, studiază, află aspecte legate de funcționalitate, etc.

Reporter: Cât de educată este clientela și ce consumă oamenii din România în acest produs?

D.O.: Nivelul de educație este în strânsa legătură cu nivelul veniturilor, și, de altfel, aceste produse chiar se vând în funcție de venituri. Un nivel de venit ridicat înseamnă un nivel de cunoștințe similar, dar și o nevoie de cunoaștere mai mare, având în vedere că un astfel de echipament costă între 2.000 și 10.000 de euro.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la redactie@business-talks.ro