SanoPass, cea mai mare platformă care conectează, digitalizează și integrează servicii de prevenție medicală în România, a publicat rezultatele unui sondaj despre modul în care s-au raportat anul trecut companiile mici si mijlocii la pachetele de beneficii extrasalariale oferite angajaților. Astfel, șase din zece IMM-uri fie au menținut intacte aceste pachete, fie au păstrat valoarea diversificând serviciile oferite sau le-au majorat. Această abordarea a fost aleasă din dorința de a menține angajații și echipele valoroase, într-o perioadă de criză. În aceste cazuri, beneficiile au fost văzute ca factori de motivare și au contribuit la stabilizarea activității firmelor.

Sondajul „Impactul pandemiei asupra beneficiilor salariale” a fost realizat de SanoPass pe un eșantion de 190 de persoane, manageri din categoria C-Level din companii românești cu până la 250 de angajați.

„Piața muncii a fost flexibilă anul trecut, cu o dinamică accentuată a angajaților. Pachetele de beneficii extrasalariale au oferit un avantaj competitiv în atragerea și reținerea oamenilor valoroși”, a declarat Andrei Vasile, Managing Partner SanoPass. „Piața de beneficii salariale este într-o continuă schimbare, iar digitalizarea va grăbi acest proces. Un plus de control al angajaților asupra beneficiilor și furnizorilor de soluții preferați ar putea contribui la creșterea nivelului de utilizare a acestora”, a adăugat Andrei Vasile.

Importanța  sondării frecvente a nevoilor angajaților și adaptarea beneficiilor oferite a rămas de actualitate pentru creșterea nivelului de motivare și satisfacție la locul de muncă. Datele SanoPass arată că, în România, mulți angajatori nu au detalii despre utilizarea beneficiilor, iar aproape o treime dintre acestea rămân nefolosite.

„Beneficiile medicale au devenit mai importante în ultimul an. 62% dintre managerii chestionați declară că vor alege beneficii de acest tip. Remarcăm, însă, că digitalizarea accentuată și creșterea mobilității, au intensificat nevoia de flexibilitate în accesarea serviciilor medicale. Companiile și angajații doresc să poată alege clinicile la care efectuează controale, analize și proceduri. Se pune accent pe proximitate și prezența unor tehnologii de ultimă generație, aparatură performantă sau  instrumente de telemedicină”, a declarat Delia Iliasa, Managing Partner SanoPass.

Munca remote a influențat componenta pachetelor de servicii extrasalariale. Aproximativ 35% dintre companii au regândit modul de acordare a acestora. Un exemplu îl reprezintă optarea pentru primirea tichetelor de masă pe card sau adoptarea unui sistem de tip platformă electronică, cu vouchere și beneficii la alegere. Mulți angajați au ales să lucreze din orașele natale sau din afara orașului în care compania își are sediul și au avut nevoie să poată primi beneficiile lunare pe card sau, în cazul abonamentelor/asigurărilor de sănătate, să poată accesa servicii medicale în orice zonă a țării , dar și să poată contacta medici prin servicii de telemedicină.

Chiar dacă a fost un context dificil, unul din cinci IMM-uri din România a investit în 2020 în acordarea de bonusuri, organizarea de training-uri sau activități recreative pentru angajați. Unele dintre ele au fost oferite prin intermediul tichetelor culturale.

Aplicația SanoPass are peste 16.000 utilizatori și oferă acces la o rețea națională de 880 de clinici partenere. Abonamentele SanoPass conțin servicii de medicina muncii, consultații, investigații, analize medicale, stomatologie, nutriție, psihologie, fizioterapie și imagistică avansată. Pe lângă acestea, platforma oferă acces la asigurători, farmacie online și Telemedicină non-stop.

Planurile SanoPass pentru acest an includ extinderea internațională, creșterea numărului de clinici partenere din rețea, integrarea unor soluții de inteligență artificială, crearea de soluții personalizate de nutriție și dezvoltarea unei rețele de săli de sport.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro