Compania România Euroest din Constanța cere Parlamentului European și Comisiei Europene sprijin pentru derularea unui program de conversie a locomotivelor diesel vechi, poluante şi cu durata de viaţă depăşită, în locomotive “verzi”, adică locomotive electrice pe acumulatori şi locomotive hibrid plug – in.

Compania românească este de părere că în acest fel industria feroviară ar fi susţinută pentru a promova, la scară largă, aplicaţii feroviare inovatoare, competitive transportului feroviar.

În februarie 2018, ROMÂNIA EUROEST a finalizat şi pus în funcţie prima locomotivă plug – in Hybrid din România (LHy — M), locomotivă care se află astăzi la finalul procesului de urmărire în exploatare şi certificare produs conform NNTR — România.

Pe lângă beneficiile legate de reducerea poluării locomotivele produc reduceri de peste 960.000€ pe an din reducerea costurilor de combustibil și operare comparativ cu o locomotivă clasică.

Proiectul locomotivei LHy-M reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic. Prin acesta se vor reducere emisiilor poluante la 70%, consumurile specifice la 30-60%, mentenanța la 15%. Peste 10.000 locomotive Diesel cu vârsta medie mai mare de 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025 datorită poluării.

Locomotivele care ar urma să fie modernizate au vechime de peste 40 de ani fiind excesiv de poluante. Pe langă nenumărate avantaje tehnice și economice, modernizarea locomotivelor ar micșora drastic emisiile de dioxid de carbon.

Sursă foto: România EUROEST


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro