Cu toate criticile care i se aduc, Facebook, rețeaua socială care a marcat ultimul deceniu rămâne o platformă de comunicare ca nicio alta.

S-a spus că oferă date false despre timpul petrecut de useri pe content video, că raportează date false cu privire la engagement, că nu arată informația celor potențial interesați de achiziționarea produselor, că exactitatea datelor pe care pretinde că le oferă companiilor despre clienții cumpărători este o minciună…  Cu toate acestea, Facebook nu lipsește din planurile de media ale agențiilor sau companiilor.

Iată de ce nici tu, dacă ai o afacere, nu trebuie să ignori Facebook. Iată ce poți face pentru a mări engagement-ul userilor deja câștigați și pentru a câștiga alții noi:

1. Creează conversații cât mai interesante

Mulți dintre cei care au pe Facebook o pagină pun ceva content acolo și răspund din când în când dacă primesc un mesaj privat. Dar dacă vrei să crești engagement-ul, trebuie să răspunzi la toate comentariile (sau, în fine, la cele mai politicoase) și să fii proactiv în dialogul cu publicul tău țintă.

Inițiază conversații, nu doar răspunde la comentarii, și fii prietenos și politicos. Astfel, Facebook se poate transforma într-un releu de comunicare, nu doar într-o platiformă de customer service.

2. Creează un grup de Facebook

Facebook Pages a fost de mult timp modul predilect al companiilor de a-și face simtită prezența pe Facebook. Dar algoritmii Facebook fac reach-ul organic să scadă. Astfel că mulți din cei care înțeleg aceste realități tehnice ascunse se orientează spre Facebook Groups.

Facebook Groups sunt instrumentul perfect de angajare al celor mai loiali clienți în discuțiile cu brandul respectiv. Le dă un sentiment de apartenență și de comunitate. Astfel, este mai ușor și pentru postările tale importante să ajungă mai ușor la cei realmente interesați. Ele nu vor mai fi filtrate de algoritm și vor avea engagement mai mare.

Un grup activ de Facebook poate să economisească bani, pentru că informația ajunge la cei interesați fără a fi nevoie de sponsorizarea ei.

3. Folosește Pixel:

Facebook Pixel este o opțiune de coding ce permite brandurilor să integreze ad-urile de Facebook cu site-urile lor. Dacă adaugi Facebook Pixel la codul site-ului, acesta poate urmări acțiunile pe care clienții le fac în urma ad-urilor de Facebook. Pixel acționează ca o unealtă de optimizare a conversiei prin urmărirea clienților și a felului cum aceștia „merg” prin site și asta ajută la construirea unui portret mai exact al consumatorului.

4. Postările existente pot fi făcute Ads:

E o diferență între a sponsoriza un post și a crea un Ad. Cele mai eficace Ads sunt cele care nu sunt foarte promoționale. Poți crea postări care par organice sub formă de Ads: Facebook’s Ad Manager îți permite să faci asta prin opțiunea „Use Existing Post” pentru a transforma o postare standard în Ad. Un mod grozav de a economisi timp. Dacă o postare a atras mai mult engagement, poate că merită făcută Ad.

5. Targetare exactă cu Saved Audiences

Timpul mai poate fi economisit și prin targetarea atentă pentru a ținti oameni care vor compara în mod sigur (sau foarte probabil). „Saved audiences” poate fi acel instrument minune care te ajută să păstrezi în minte și să te adresezi celor care te consumă deja. Printr-un singur clic poți selecta publicul dorit pentru viitoarele campanii.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro