Topul celor mai vândute produse cu protecție UV: umbrelele și adăposturile de plajă conduc clasamentul, urmate de tricourile anti-UV și cremele cu FPS

Potrivit Decathlon, cel mai mare retailer european de articole sportive, cererea pentru produse cu protecție solară crește accelerat în România, în mod deosebit pe categoria de articole vestimentare. În vara acestui an, aproximativ 25% din totalul articolelor de îmbrăcăminte pentru plajă vândute de Decathlon sunt realizate din materiale cu factor de protecție solară (UPF), marcând un nou reper pentru piața de echipamente sportive și outdoor. Pe lângă textile, în rândul celor mai populare produse cu factor de protecție solară se numără și umbrele și adăposturile de plajă.

Conform unui raport de industrie, la nivel global, piața produselor de protecție solară este estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, iar 75% din achiziții sunt pentru creme cu factor de protecție. Totuși, 40% din populație nu se protejează adecvat de soare. Cifrele arată nevoia de educație și de alternative eficiente și sustenabile – de la îmbrăcăminte cu UPF și accesorii de umbrire, la ochelari și pălării.

„Vedem un interes tot mai mare pentru textilele și accesoriile care protejează activ de radiațiile UV. Clienții nu mai caută doar confort sau design, ci soluții complete pentru siguranța la soare – de la tricouri și costume de baie cu UPF50, până la umbrele compacte și adăposturi de plajă. Segmentul copiilor, în special al bebelușilor, a avut cea mai mare creștere – semn că părinții sunt tot mai conștienți de riscurile expunerii la soare.”, a declarat Valentin Șerban, Director Vânzări Sporturi de Apă, Decathlon România.

Peste 200.000 de articole de îmbrăcăminte cu protecție solară vândute în România, într-un an

În ultimii 3 ani, segmentul produselor cu protecție solară la Decathlon a crescut semnificativ, iar în acest sezon articolele cu UPF reprezintă deja unul din patru produse de îmbrăcăminte pentru plajă vândute. În 2024, clienții Decathlon România au achiziționat peste 200.000 de articole de îmbrăcăminte cu protecție solară. Motoarele creșterii sunt produsele pentru copii – în special segmentul „bebe” – unde interesul părinților pentru protecție a crescut constant de la an la an.

Ce aleg românii în 2025: Top 5 produse cu protecție solară

Cel mai popular produs în rândul clienților este o umbrelă de plajă, de 200 cm, disponibilă exclusiv în magazinele Decathlon și realizată din material cu UPF 50+. Topul celor mai solicitate produse este completat de piesele vestimentare esențiale: bluza anti-UV 100 albă pentru bărbați, bluza anti-UV Flow (cunoscută ca Belly) pentru femei, pălăria reversibilă anti-UV corai pentru bebeluși și tricoul de plajă anti-UV alb pentru bărbați, prețul de pornire pentru tricourile anti-UV dedicate adulților fiind de 34,99 lei.

Părinții sunt cei mai atenți la protecția solară, iar segmentul de produse cu UPF pentru copii – unde prețurile pentru tricouri UV pornesc de la 24,99 lei – este cel mai dinamic din categorie. Astfel, pentru bebeluși domină pălăriile și combinezoanele anti-UV, iar pentru copiii mai mari tricourile anti-UV și costumele cu mâneci lungi. Produsele pentru bebeluși sunt cele mai solicitate, confirmând focusul pe prevenție și conștientizarea părinților asupra riscurilor pe care le prezintă expunerea la soare.

Vârful cumpărăturilor apare la începutul verii, odată cu primele vacanțe la mare, însă interesul continuă și în extra-sezon, alimentat de plecările în destinații exotice. La nivel anual, peste 85% dintre achiziții sunt realizate din magazinele fizice.

Best-sellerul surpriză al verii 2025: Umbrelele și adăposturile UV

Deși textilele anti-UV rămân esențiale, umbrelele și adăposturile de plajă UPF au devenit soluția practică preferată de tot mai mulți clienți: ușor de transportat, se montează în câteva secunde și oferă protecție imediată pentru întreaga familie.

Colecția de vară din acest an propune clienților și tricouri UV cu printuri tematice, pentru bărbați, femei și copii, costume de baie întregi anti-UV pentru bebeluși, dar și soluții de umbrire inteligente, precum umbrela compactă cu UPF 50 pentru 3 persoane și adăpostul de plajă compact, de 3 locuri, cu UPF 50. Noutățile completează oferta clasică și răspund nevoii de protecție rapidă, portabilă și estetică.

Despre Decathlon

Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în momentul de față 31 de magazine la nivel național, la care se adaugă platforma online și aplicația Decathlon, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1600 de coechipieri în 2024.

Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație în domeniu, păstrând in permanență obiectivul strategic de a pune oamenii în mișcare prin minunile sportului (Move people through the wonders of sport) și facilitând aceasta prin oferirea unui raport calitate – preț foarte bun.

Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Tribord, Van Rysel, Kiprun, Solognac etc,  dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist. Încă din 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta” Fabricat în România”.