Veranda Mall sau spiritul cartierului Obor
În luna octombrie Veranda Mall a aniversat 7 ani în comunitatea Obor, 7 ani în care ne-am implicat nu doar ca Mall, dar și ca un promotor al creșterii și susținerii dezvoltării locale prin proiecte dedicate locuitorilor zonei Obor. Am stat de vorbă cu Andrei Pogonaru, Owner Representative Veranda Mall, care a avut amabilitatea de a ne răspunde la câteva întrebări:
1. Cum s-a născut Veranda Mall?
Veranda Mall s-a născut din dorința de a readuce spiritul cartierului Obor din perioada interbelică. Am dorit să oferim oborenilor un loc de întâlnire unde să poată participa la tot felul de evenimente deosebite, cum pe vremuri oamenii veneau din toată țara pentru a vedea minunățiile din târgul Obor. De aici ne-am inspirat cu designul logo-ului și numele pentru mall: Veranda este un spațiu de trecere, pe care mulți l-au întâlnit doar în copilărie vizitând bunicii de la sat, iar logo-ul un covor colorat tradițional exprimă aceeași legătură între trecut și prezent.
Încă de la început, am proiectat Veranda Mall astfel încât să ofere un spațiu prietenos și deschis pentru locuitorii din Obor. Nu am vrut să fim un alt brand care exploatează fiecare metru pătrat de teren dintr-o zonă urbană a Oborului pentru maximum de profit. Ne-am dorit să găsim o cale mai armonioasă, investind nu doar în construcția mall-ului, ci și în dezvoltarea infrastructurii din jur.
Dorința noastră de a crea un spațiu de întâlnire pentru comunitatea din Obor se reflectă nu doar în spațiul fizic al mall-ului, ci și în investițiile constante în utilitate și bucurie pentru viața oborenilor. Realizăm studii periodice în rândul comunității pentru a înțelege nevoile lor și pentru a integra feedback-ul în selecția noastră de chiriași, evenimente și inițiative civice.
Pe locul pe care este Veranda Mall acum se afla fabrica de mase plastice Prodplast, pe care a mutat-o într-o zonă mai potrivită transportului de mărfuri. Apoi a urmat o serie de investiții semnificative nu doar în construcția mall-ului, ci și în dezvoltarea infrastructurii din jur.
2. Care au fost provocările/dificultățile în acești 7 ani de existență?
Provocările au fost multe, dar suntem norocoși că încă de la început am adunat în jurul nostru parteneri de încredere alături de care am găsit soluții optime de fiecare dată. Chiar de la începerea proiectului am avut mai multe provocări legate de finanțare. Poate planul de a revitaliza zona cartierului Obor părea mult prea ambițios când ne confruntam cu un trafic aglomerat și cu o zonă care nu era tocmai de promenadă.
Apoi, desigur, pandemia ne-a afectat și pe noi. A apărut când eram la finalul unei dezvoltări masive, urmând să deschidem cinematograful Cinemax. Am amânat aceste planuri, desigur, și le-am reluat treptat odată ce măsurile de siguranță le-au permis.
În 2022 a urmat criza energetică, ce ne-a determinat să facem un plan de dezvoltare pentru un sistem de generare de energie electrică prin fotovoltaice, chiar pe acoperișul mall-ului. În 2023 finalizăm proiectul cu o investiție de aproximativ 1 milion de euro.
Sigur vor mai fi provocări și în anii ce urmează, dar din fericire, inovația este în ADN-ul Veranda. Ne străduim să modernizăm și să îmbunătățim constant experiența vizitatorilor noștri, iar acesta este un drum pe care suntem hotărâți să-l continuăm.
3. Care au fost în acești 7 ani proiectele dedicate locuitorilor zonei Obor?
Ne place să credem că Veranda în sine este un proiect dedicat oborenilor deoarece comunitatea a fost mereu în centrul proiectului. Mall-ul nu este doar un spațiu de cumpărături, ci un membru activ în viața de zi cu zi a Oborului. Prin fiecare inițiativă, ne asigurăm că servim nevoile reale ale locuitorilor și comercianților, contribuind astfel la prosperitatea și vitalitatea cartierului.
Fiecare eveniment sau proiect pe care îl organizăm, pornește de la nevoile oborenilor. Am realizat lucrări de fluidizare a traficului în zona Ziduri Moși, am lucrat împreună cu primăria sectorului 2 pentru a semaforiza trecerile de pietoni și pentru a crește siguranța vizitatorilor. Anul acesta am inaugurat două stații de încărcare noi pentru mașinile electrice, ca urmare a creșterii vânzărilor de mașini electrice din București.
Mai mult de atât, am organizat nenumărate evenimente și proiecte care să aducă laolaltă comunitatea. De la evenimentele educative pentru copii, la evenimente despre lifestyle și fashion precum Academia de Stil, sau grupul de Facebook Obor 24/7 ce servește drept hub de interacțiune pentru rezidenți și un forum pentru acțiune civică. În același timp, ne dorim să ajutăm comunitatea să facă fapte bune. De aceea am lucrat în parteneriat cu Armata Salvării pe parcursul ultimilor 3 ani ani și am realizat evenimente caritabile minunate.
Am adus în Obor și evenimente de talie mondială. Astfel am găzduit turneul de baschet FIBA 3×3 Nations League, competiția de feline Magnificats și multe altele.
4. Ce proiecte de viitor are Veranda în dezvoltarea zonei și ce are de oferit întregii comunități Obor?
Menținem constant legătura cu autoritățile din Sector 2 pentru a asigura confortul și siguranța oborenilor. De-a lungul timpului am tot investit în proiecte de infrastructură în zonă, iar acum avem în plan unul nou – realizarea unei noi treceri semaforizate pe str. Ziduri Moși, cu acces spre Veranda Mall.
Sunt și multe proiecte pe care le vom continua. Primul este grupul de Facebook Obor 24/7, lansat la începutul lui 2023. Obiectivul nostru este ca acesta să devină principalul canal de comunicare și organizare al comunității, un spațiu virtual unde oborenii pot găsi informații utile, sfaturi și recomandări, pot organiza activități civice sau pot promova afaceri locale, concursuri ori evenimente. Vocea Oborului, dacă vreți. Feedback-ul din partea membrilor a fost unul pozitiv până acum, astfel că plănuim să dezvoltăm acest grup. Pe termen lung, ne dorim să transferăm administrarea grupului către cineva din comunitate, astfel încât să reflecte și mai bine interesele și preocupările locuitorilor.
Apoi avem evenimentele și activitățile cu acces liber organizate în mall. De la activități tematice la ocazii speciale, la acțiuni caritabile sau evenimente de talie mondială precum expoziția internațională de pisici, ori Circuitul de baschet FIBA 3×3 Nations League. Vom încerca în continuare să aducem lucruri noi deoarece vrem ca vizitatorii noștri să aibă parte de o experiență inedită oricând vin în Veranda și să vrea să vină aici pentru petrecerea timpului liber. Întocmai cum Târgului Moșilor a fost destinația celor ce voiau să vadă ultimele minunății.
Iar al treilea proiect ce va continua cu siguranță este Job’Or, platforma noastră de educare și angajare în retail. Aici promovăm locuri de muncă din mall pentru a ajuta comunitatea în căutare de job, dar și pentru a ne sprijini chiriașii în a-și găsi candidații potriviți mai repede.