Traficul aerian european continuă să crească

Traficul aerian european continuă să crească

Din nou, vara a fost un bun prieten pentru aeroporturi, dar traficul aerian din Europa încetinește, iar întârzierile nu sunt niciodată de folos. Consiliul Internațional al Aeroporturilor (ACI), care reprezintă mai mult de 500 de aeroporturi din 45 de țări europene, și-a prezentat raportul în luna iulie, care arată că prima lună a verii a marcat o încetinire a creșterii în toate aeroporturile europene în general.

Numărul de sosiri rămâne pozitiv, deci, potrivit ACI Europe, ritmul este „solid”, dar este departe de aglomerația de pasageri cu care Europa a fost obișnuită în anii precedenți. Limita a fost de 4,8%  în comparație cu creșterea „impresionantă” din iulie 2017, când rata a înregistrat valori duble (9,6%).

Chiar și așa, aglomerația traficului este una dintre principalele probleme care afectează industria aeriană. Întârzierile înregistrate în ultimele 12 luni au crescut cu 60,5%, potrivit datelor Eurocontrol. Asociația companiilor aeriene (ALA) prevede o creștere a traficului până la sfârșitul anului 2018, ce se așteaptă să ajungă la 4 000 de milioane de pasageri la nivel mondial.

În sector, o întârziere acceptată ar fi  în jur de 15 minute și ar fi între 80% și 85% din zboruri. Și doar 63% din avioane au plecat cu mai puțin de 15 minute de întârziere între iunie și august.

În plus, nivelurile traficului și punctualitatea au fost afectate de conflictele de muncă. Grevele depuse de echipajul de cabină din Belgia, Franța, Irlanda, Italia, Portugalia și Spania au afectat traficul, spune ACI în raportul său. Președintele ALA discută despre chestiunea controlului aerian și subliniază conflictul din centrul de control din Marsilia, care a influențat și aeronavele din zona Barcelona și Insulele Baleare.

Pe de altă parte, președintele asociației subliniază că doar 25% din întârzieri au fost cauzate de compania aeriană, Enaire. „Restul provine de la alți furnizori europeni”, explică el, concentrându-se asupra necesității de a se deplasa spre cerul unic european.

Pentru a opri toate aceste lucruri și pentru a evita întârzierile companiilor aeriene, contul ALA își mărește disponibilitatea avioanelor și echipajelor de rezervă, iar unele au mai mult de 5% în regimul de așteptare. De asemenea, optează pentru închirierea avioanelor și consolidarea resurselor la aeroporturi și servicii pentru clienți, precum și în automatizarea proceselor de gestionare a incidentelor.

Dar ALA solicită, de asemenea, crearea unui Birou de Transport Aerian la nivel înalt. Ar fi trebuit ca membrii agenției de securitate Aesa, Enaire, Direcția Generală a Aeronauticii Civile și directorul Aena, pe lângă companiile aeriene și ministerul propriu, să „se apropie de forma strategică și să coordoneze toate aceste întrebări” care afectează traficul aerian.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro