Românii petrec mai mult timp în fața ecranelor digitale

În perioada pandemiei COVID-19, prin feedbackul luat de la clienți, echipa Lensa a ajuns la concluzia că timpul petrecut în fața ecranelor digitale a crescut semnificativ pe anumite segmente de populație, cu peste 20%, iar acest lucru poate ridica riscul apariției de probleme oftalmologice pe termen lung.

România se poziționează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește vânzarea de ochelari, în condițiile în care nevoia de corecție există, iar acest lucru are un impact major în calitatea vieții, dar și în randamentul profesional.

Potrivit unui studiu realizat de Lensa.ro anul trecut, pe un eșantion de 6.000 de respondenți, mai mult de 70% dintre români nu merg la timp la consultațiile oftalmologice sau de determinare a dioptriilor, deși peste 50% din români au nevoie de corecție.

Cercetarea demarată de Lensa a pornit de la premiza că, deși văzul este cel mai important simț, românii nu sunt preocupați suficient de aspectul prevenției sau al corecției la timp.

Frecvența cu care românii vin la consultații

Peste 70% dintre respondenți (2.630 de persoane) au recunoscut că a trecut mai mult de un an de zile de la ultima verificare a dioptriilor, în timp ce 18% (679 de persoane) au spus că vin la timp la consultații. Doar 13% (cc. 500 de persoane) dintre respondenți au ajuns la un control la 6 luni.

Prin urmare, Lensa.ro, cel mai mare magazin online de optică din România, încearcă să determine românii la un stil de viață sănătos printr-un program de reînnoire a ochelarilor de vedere.

Rabla la ochelari: până la 500 lei pentru o pereche veche

Timp de două luni, între 1 Septembrie – 31 Octombrie 2020, Lensa.ro lansează programul de reînnoire a ochelarilor de vedere, intitulat sugestiv „Rabla la ochelari”.

În cadrul acestui program, clienții care vor preda la showroom-urile Lensa.ro orice pereche veche de ochelari, vor primi până la 500 de lei în schimbul acesteia. Suma se va oferi sub formă de reducere la achiziția unei noi perechi de ochelari de vedere. Se va putea aplica o singură reducere pe comandă.

„Vedem în rândul românilor o preocupare în creștere atât pentru domeniul fashion, dar și pentru un stil de viață mai sănătos. Cu toate acestea, preocuparea de a avea o vedere perfectă nu este încă la același nivel. Atât timp cât înțelegem că la birou folosim un anumit tip de încălțăminte, iar în timpul activităților sportive un alt tip, ar trebui să aplicăm și aceleași reguli cu ochelarii – să folosim ochelari noi, performanți și mai ales adaptați activităților diverse. În special cei ce depind de ochelari nu ar trebui niciodată să stea fară o pereche de rezervă. Este o investiție obligatorie, care face diferența”, este de părere Florin Niță, marketing manager la Lensa.ro.

Problemele frecvente ale purtătorilor de ochelari

Cele mai des întâlnite probleme ale purtătorilor de ochelari, pe care Lensa dorește să le conștientizeze prin programul “Rabla la ochelari” sunt:

– ruperea neașteptată a perechii vechi de ochelari, în condițiile în care nu există o altă pereche de rezervă

– purtarea unor rame vechi și deteriorate ce produc alergii, zgârieturi sau presiune excesivă pe nas și urechi

– purtarea de ochelari cu lentile ce nu mai corespund dioptriilor actuale, ce rezultă în vedere încețoșată sau dureri de cap și amețeli

– purtarea de ochelari cu lentile zgâriate sau mătuite, ce nu mai oferă acuitate vizuală optimă

– aspectul estetic – purtarea de rame ce nu se (mai) potrivesc cu stilul și personalitatea purtătorului

Consultații gratuite de determinare a dioptriilor

În sprijinul programului “Rabla la ochelari”, Lensa continuă seria de consultații gratuite de determinare a dioptriilor.

Optometriștii Lensa au realizat anul trecut peste 10.000 de consultații optometrice gratuite, iar anul acesta estimează o depășire semnificativă a acestei cifre.

Consultațiile se pot programa online pe Lensa.ro și sunt realizate în cele 5 showroom-uri Lensa din București, Cluj, Timișoara, Iași, Constanța.

Această activitate, care continuă și în 2020, se îmbină perfect cu programul “Rabla la ochelari” – scopul lor fiind același, de educare și conștientizare.

Cum alegem corect lentilele și ramele?

Lentilele de vedere sunt produse extrem de complexe, ce pot corecta majoritatea viciilor de refracție. Alegerea lentilelor pornește de la nevoia specifică a purtătorului, lucru care se întâmplă în cadrul unei discuții individuale cu specialiștii din showroom-urile Lensa.

Astfel, lentilele se pot personaliza în funcție de meserie sau activitate (ex: lentile pentru condus, lentile cu filtru pentru lumină albastră, lentile de soare cu dioptrii, lentile inteligente fotocromatice), dar și de tipul de viciu de refracție (ex: lentile pentru astigmatism, lentile progresive ce elimină nevoia purtării a 2 perechi de ochelari, de distanță și de aproape).

Cele mai populare lentile sunt cele ale mărcilor Essilor, Hoya, Polarizen și Zeiss.

Ramele ochelarilor oferă în ziua de azi opțiuni nelimitate pentru confort, pentru reflectarea personalității, pentru adaptarea la diversele tipuri de activități (sport, citit, condus, lucru la calculator)

Atât în showroom-ul Lensa, cât și pe Lensa.ro, clienții pot alege dintr-o gamă variată de modele de ochelari de vedere, ochelari de soare sau lentile, dar și dintr-un mix de brand-uri, printre care Ray-Ban, Polarizen, Emporio Armani, Guess, Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Dolce&Gabbana sau Polaroid.

Lensa.ro se așteaptă anul acesta la o cifră de afaceri de peste 8 milioane de euro din comerțul cu ochelari de soare, ochelari de vedere, lentile de contact colorate și lentile de vedere. Anul trecut, Lensa.ro a încheiat cu o cifră de afaceri de peste 6 milioane euro.

Pe lângă varietatea mare de modele, Lensa.ro oferă clienților, în magazinele fizice, determinarea gratuită a dioptriilor, adaptare la lentile de contact, consultanță specializată privind achiziția de ochelari de vedere, montaj lentile de ochelari, reparații rame.

Lensa.ro este un brand românesc deținut de antreprenorii Daniel Crăciun și Florin Niță, care după șapte ani s-a poziționat între cei mai mari jucători pe piața de optică din România, având peste 200.000 de comenzi anual.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro