România în vreme de COVID-19

Deși sună a Garcia Marquez, nu e holeră, e COVID, iar dragoste nu mai e demult…  Totuși, câteva concluzii extrase din ORDONANŢA DE URGENŢĂ 29/2020, privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, dacă încă mai ești antreprenor în România!

ȘOMAJUL TEHNIC

– Salariații vor beneficia de o indemnizație de 75% din salariul brut, dar nu mai mult de câștigul salarial mediu brut pe țară (5429 lei*75% = 4072 lei net maximum, suportat de stat)
– De șomaj tehnic pot beneficia salariații angajatorilor care se află în una din următoarele situații:
a) Întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autorități, pe perioada stării de urgență, și dețin certificatul pentru situații de urgentă;
b) Reduc activitatea ca urmare a efectelor COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor. Aceștia pot beneficia de plata indemnizației pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
– plata indemnizatiei se va realiza în baza unei declarații pe propria răspundere din care să reiasă faptul că angajatorul înregistrează o diminuare a ÎNCASĂRILOR din luna anterioară depunerii declarației pe propria răspundere, cu un procent de minim 25% fața de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020 și că nu are capacitate financiară pentru a plăti toti salariații.
– Indemnizația este supusă impozitării și plătii contribuțiilor sociale.
– Calculul, reținerea și plata impozitului și a contribuțiilor se realizează de către angajator din indemnizațiile încasate din bugetul asigurărilor sociale.
– Sumele se declară prin D112
– Termenul de plată a obligațiilor fiscale pentru cei care beneficiază de șomaj tehnic, este de 25 a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de șomaj.
– Pentru indemnizația de șomaj tehnic nu se datoreaza CAM (contribuție asigurătorie pentru muncă)
– Pentru acordarea sumelor necesare plătii, angajatorii depun prin poșta electronică, la Agențiile pentru Ocuparea Forței de Muncă Județene precum și a Municipiului București, în raza cărora își au sediul social, o cerere semnată și datată de reprezentantul legal, întocmită conform modelului publicat, însoțită de lista persoanelor care urmeaza să beneficieze de aceasta indemnizație
– Documentele se depun în luna curentă pentru plata indemnizației din luna anterioară.
– Plata indemizației se face în cel mult 30 zile de la depunerea documentelor.

IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE – impozit pe cladiri, terenuri si taxe mijloace de transport

– Se amână termenul de plată până pe 30.06.2020 inclusiv. Pentru plata până la această dată se acordă o bonificație de până la 10%.

POPRIRI ȘI EXECUTĂRI SILITE

– Se suspendă sau nu se încep măsurile de executare silită, cu execepția celor stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală. Masura prevazută încetează în termen de 30 zile de la data încetării stării de urgență.

PLATA OBLIGATIILOR FISCALE

– Pentru întârzierea obligațiilor la bugetul de stat nu se vor calcula dobânzi și penalități de întârziere. Măsura prevazută încetează în termen de 30 zile de la data încetării stării de urgență.

PLATA UTILITĂȚILOR ȘI A CHIRIEI PENTRU IMOBILELE CU DESTINAȚIE DE SEDIU SOCIAL SAU SEDII SECUNDARE

– se aplică doar pentru societățile care și-au întrerupt activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice
– se aplică doar pentru societățile care dețin un certificat pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediul de Afaceri
– beneficiază de aceste măsuri și notarii publici, avocații, executorii judecătorești, cabinetele medicilor de familie, cabinetele stomatologice, federațiile sportive și cluburile sportive

DECLARAȚIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL

– Pe perioada stării de urgență se suspendă obligația depunerii acestei declarații
– Termenul se prelungește cu 3 luni de la data încetării stării de urgență.

(asta după ce-am stat ca bou’ la coadă săptămâna trecută, și-am alergat ca o găină fără cap pe la Registrul Comerțului, după copii xerox și dosar cu șină! Da, ați auzit bine: în 2020 ți se cere dosar cu șină, șă-ți facă dosaru‘!!!)

Și nu uitați: stați dracu-n casă. Dacă nu pentru voi, măcar pentru părinții voștri!

#stauacasa


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro