România are prea multe regiuni neexploatate turistic

4074
 

România are încă multe regiuni neexploatate turistic, iar nevalorificarea potenţialului, lipsa forţei de muncă şi a investiţiilor sunt principalele probleme care fac ca industria turistică să aibă un ritm de creştere destul de lent, de circa 10% anual, ne-a declarat, Traian Badulescu, consultant turistic.

„Turiştii străini care vin în România aleg în primul rând circuitele culturale care, în marea lor majoritate, includ Bucureşti, Valea Prahovei, Braşov, Sibiu, cetăţile săseşti, Maramureşul, Bucovina, Delta Dunării. Acestea ocolesc, de cele mai multe ori, vestul şi sud-vestul României sau Dunărea în sine. Apoi, străinii preferă city break-urile, turismul rural şi balnear. Românii optează pentru litoral şi Valea Prahovei, destinate turismului de masă, precum şi pentru turismul rural şi staţiunile balneare. Numărul de turişti străini care vizitează România creşte de la an la an, însă din puţin”, apreciază Bădulescu.

Creşterea anuală este, în medie, de 10%

„Pe lângă problemele de infrastructură rutieră, care contează, dar nu sunt cele mai importante, o mare problemă o constituie forţa de muncă. Industria turistică duce lipsă de personal calificat, deoarece mulţi români au plecat la muncă peste hotare sau au optat pentru alte domenii. Nu avem nici investiţii importante în hoteluri în multe zone cu potenţial turistic”, spune Bădulescu.

Avem variante

„Opinia mea este că o alta problemă constă şi în nevalorificarea tuturor zonelor cu potenţial turistic. Una dintre ele, şi principala, o reprezintă arealul Dunarii, cu excepţia Deltei, care este inclusă în circuite şi programe. Avem Delta Dunării, un obiectiv turistic natural unic, cu care România iese în evidenţă în spaţiul Uniunii Europene. Cred că Delta poate suporta o capacitate de cazare mai mare, la ora actuală având câteva hoteluri de calitate şi multe pensiuni, precum şi hoteluri plutitoare, totalizând circa 6.000 de locuri”, apreciaza Traian Bădulescu. Să nu uităm, dintr-un total de 2860 de kilometri ai Dunării, 1.050 trec prin România. „Şi nu facem nimic cu aceşti… kilometri. Pentru că aşa îi şi tratăm: asemeni unor kilometri. Puţini ştiu ca Dunarea este cel mai popular fluviu european, dar şi mondial, dedicat croazierelor. Ocupa 36% din segmentul de piaţă internaţional al croazierelor fluviale, fiind urmată de Nil, cu 31%.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la redactie@business-talks.ro