Raiffeisen Bank România a obţinut în 2018 cel mai mare profit din istorie, de 189 milioane de euro

33
 

de Andreea Popescu

Raiffeisen Bank România a încheiat anul 2018 cu un profit de 881 milioane de lei, echivalentul a 189 milioane de euro.

Rezultatele înregistrate în 2018, care sunt cele mai bune rezultate financiare înregistrate vreodată de Raiffeisen Bank în România, sunt cu 79% mai mult decât în 2017, când a înregistrat un profit net de 491 milioane de lei.

Activele băncii au crescut cu 11%, până la 40,04 miliarde de lei. Creditele acordate clienţilor s-au majorat cu 19%, până la 26,73 de miliarde lei în 2018, iar depozitele clienţilor au avansat anul trecut cu 11%, atingând valoarea de 33,09 miliarde de lei.

Veniturile băncii au ajuns la finalul anului trecut la 2,522 de miliarde de lei, cu 23% mai mult faţă de 2017.

La finalul anului 2018, volumul de credite nete acordate de bancă a crescut cu 20%: pentru companiile mari şi medii creşterea a fost de 23%, pentru IMM-uri de 13%, iar împrumuturile nete acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%.

În acelaşi timp, costul riscului a scăzut la jumătate în 2018 faţă de 2017, pe fondul evoluţiei bune a economiei şi al îmbunătăţirii comportamentului de plată al clienţilor băncii. Rata creditelor neperformante a scăzut cu 2 puncte procentuale, până la 4,1%.

Taxele şi impozitele directe şi indirecte suportate de bancă în anul 2018 au fost în valoare totală de peste 476 milioane lei. Cheltuielile operaţionale au crescut anul trecut cu 6% faţă de 2017, până la 1,28 miliarde de lei, pe fondul creşterilor salariale, al presiunilor inflaţioniste, dar şi al investiţiilor importante în IT, digitalizare şi infrastructură.

Portofoliul de clienţi digitali a înregistrat noi creşteri în 2018, iar utilizatorii Raiffeisen Online şi Smart Mobile au folosit aplicaţiile cu 65% mai mult decât în anul precedent. Numărul de clienţi activi digitali a ajuns la 600.000, iar numărul utilizatorilor Smart Mobile a crescut cu 47% faţă de 2017.

Raiffeisen Bank a lansat în 2018 agenţiile ‘fără cash’ (37 de agenţii) şi a investit în noua generaţie de sucursale, primele unităţi fiind deja deschise în Bucureşti (AFI Mall) şi în Oradea (Lotus Mall). Din noiembrie 2018, Raiffeisen Bank este printre primele bănci din România care poate emite pe loc carduri pentru persoanele fizice. Banca îşi păstrează în continuare locul întâi pe piaţa cardurilor de credit din Romania, cu 500.000 de carduri active.

Raiffeisen Bank a înregistrat o creştere record a numărului de clienţi Premium, peste 16% faţă de 2017, şi ocupă prima poziţie în preferinţele clienţilor privind calitatea experienţei oferite prin bancherul personal şi beneficiile dedicate.

De asemenea, banca are unul dintre cele mai bune servicii de private banking din piaţă şi administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru clienţii săi care apelează la servicii de consultanţă, instrumente financiare şi servicii conexe. În 2018 banca a continuat să îmbunătăţească calitatea serviciilor private banking oferite, prin investiţii în digitalizare şi în pregătirea specialiştilor săi.

În ceea ce priveşte numărul de clienţi în 2018, banca are în portofoliu peste 2 milioane de persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii. La sfârşitul anului 2018, banca avea 4.966 de angajaţi (5.190 de angajaţi în 2017), 419 unităţi (451 în 2017), peste 900 ATM-uri, aproape 20.000 de POS-uri şi 220 maşini multifuncţionale (MFM-uri).

Raiffeisen va reevalua operaţiunile din România, din cauza OUG 114

 

 


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la redactie@business-talks.ro