Facebook a pierdut 123 miliarde de dolari într-o zi, se arată în urma raportului financiar pentru trimestrul al doilea. Valoarea acţiunilor Facebook a scăzut cu aproape 20%, de la 217,50 dolari la 174,89 dolari peste noapte.

Performanța financiară a gigantului IT a părut până acum imună la criticile privind securitatea datelor personale și la scandalurile legate de Cambridge Analytica și de știrile false care au influenațat alegerile.

Se pare însă că efectele au început acum să se resimtă. Scandalul Cambridge Analytica, alături de noul regulament european GDPR au avut efecte negative în rândul utilizatorilor, care au început să plece de pe platforma Facebook.

Compania a încercat să impresioneze investitorii lăudându-se cu 2,5 miliarde de utilizatori care folosesc măcar unul/una dintre serviciile sau aplicaţiile companiei, deși  există o scădere a utilizatorilor Facebook în anumite regiuni.

În 25 iulie, la închiderea bursei, Facebook valora 629,6 miliarde de dolari. Imediat ce s-a deschis bursa în dimineaţa de 26 iulie, valoarea companiei a scăzut imediat la doar 506,2 miliarde de dolari.

Pierderi uriașe pentru Facebook

Facebook și-a averizat deja investitorii că vânzările vor încetini în trimestrul următor, în condițiile în care compania își concentrează strategia pe protejarea datelor și a intimitații utilizatorilor.
Directorul financiar al Facebook, David Wehner, a declarat într-o conferință cu investitorii, ca Facebook pune viața privată pe primul plan, după scandalul Canbridge Analytica, scandal care a atras numeorase critici la adresa rețelei sociale.
Ca exemplu pentru noua strategie, Wehner a spus că Facebook se va concentra mai mult pe dezvoltarea aplicației Stories, ceea ce va atrage o scădere a vânzărilor, pentru că Facebook face bani din publicitatea pe care o vinde pe News Feed și mai puțin din alte produse.
Facebook susține că va cheltui câți bani va fi nevoie pentru a-și îndeplini țintele. Wehner a explicat că va investi miliarde de dolari pe an pentru a îmbunătăți calitatea știrilor care sunt distribuite pe Facebook, după ce compania a fost acuzată că ajută la răspândrea știrilor false, fapt care a influențat alegerile în diferite țări ale lumii.

Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro