Interviu EXCLUSIV cu Paula Pîrvănescu, Președinta RBC

Ce a determinat înființarea Romanian Business Chamber? Cărui tip de companii vă adresați (start-up-uri, companii mature, doar celor care nu sunt internaționalizate sau și acelora dintre ele care vor sa își consolideze afacerile din străinătate etc.)?

Am creat această platformă, acest punct de întâlnire pentru oamenii de afaceri, având ca background atât experiența din timpul mandatului de secretar de stat, implicat în rezolvarea problemelor mediului de afaceri, cât și a managerului care s-a confruntat direct cu aceste probleme. Din dorința de a construi în România, o comunitate de afaceri puternică, de a crește volumul de investiții românești în străinătate și de a aduce companii de renume mondial să-și dezvolte afaceriile în România.
Ne adresăm tuturor companiilor care doresc să-și dezvolte sau să își extindă afacerile, și am fost extrem de bucuroasă să constat că există un număr mare de antreprenori, care găsesc în Romanian Business Chamber răspunsurile la nevoile lor în materie de educație antreprenorială, informare, soluții de finanțare, modalități de scalare și un real suport în atingerea succesului global.

Ce va determinat sa organizati acest sir de evenimnte în aceasta perioada?

Romanian Business Chamber și-a propus pentru anul 2020 demararea proiectului ENTER.RO, proiect ce are ca scop organizarea unor debate-uri pe diverse industii, in special industriile cu cea mai mare participare la PIB-ul tarii. Incepand cu data de 6 august si pana in 26 septembrie organizăm întâlniri săptămânale de tip debate, pe urmatoarele subiecte:

  • Business networking
  • IT&C and Innovation
  • Horeca industry
  • Automotiove, transport and logistics
  • Wood industry
  • Texile industry
  • Artificial Intelligence and Robotics
  • Banking and financing
  • Gala RBC Awards 2020

Și in toamna anului viitor, vom organiza în România cel mai mare SUMMIT din Europa cu un concept total nou diferit, care va oferi numeroase surprize participanților, cât și oportunități de neratat.
Cea mai interactivă platformă de networking care are la bază un sistem foarte bine pus la punct de peer2peer.
Un alt obiectiv al RBC este acela de a oferi servicii de consultanță în afaceri persoanelor juridice private din România în condițiile în care aceste servicii sunt necesare pentru facilitarea accesului pe piețele internaționale și internaționalizarea companiilor românești.

Care sunt carențele pe care le identificați la nivelul mediului de afaceri din România?

Printre carențele profund vizibile în mediul de afaceri românesc, pot să dau ca exemplu lipsa unității.
Companiile din România au un potențial foarte mare de creștere, chiar pot spune uriaș. Însă acesta, este redus din cauza lipsei de informații și a unui sistem foarte bine organizat de lobby.
Să nu uităm că România este țara cu unul dintre mai atractive pachete fiscale pentru companii.

Vă doriți să atrageți, în cadrul Romanian Business Chamber, cu precădere, companii dintr-un domeniu anume sau vizați toate sectoarele de activitate ale economiei românești?

Îmi doresc ca RBC să devină o „agoră” a antreprenoriatului. Pe mine mă interesează ca partenerii RBC să genereze continuu proiecte. Scopul nostru principal este de a ajuta companiile cu capital românesc să fie recunoscute la nivel internațional.

Având în vedere tendințele de la nivel european și global, ne puteți spune care este aria de activitate/segmentul spre care considerati că ar trebui să își îndrepte atenția tinerii antreprenori sau start-up-urile, în general?

Tinerii antreprenori trebuie să înțeleagă că succesul unui business este dat de succesul produsului. În primul rând aceștia trebuie să identifice produsul în funcție de piață. Eu cred că activitățile din zona de agri-food (produsele bio), inteligența artificială, tehnologie industrială, cercetare, cât și servicii financiare reprezintă un viitor sigur în orice domeniu de activitate al antreprenoriatului.

Câte dintre companiile românești care au potențialul și resursele de a se externaliza nu fac acest lucru? Care considerați că sunt motivele?

Foarte multe companii cu capital românesc au posibilitatea să pătrundă sau să cucerească piețele externe. Principalele dificultăți cu care se confruntă acestea sunt dezinformarea, lispa punțiilor de legătură între mediul de afaceri local și cel internațional, lipsa unei strategii de promovare și vânzare a produslui, cât și un buget alocat studiilor de piață, marketingului și deplasărilor.
RBC reprezintă liantul dintre aceștia și comunitățile de business internaționale.

Din ce în ce mai multe voci susțin, astăzi, că digitalizarea este viitorul. Sprijiniți această afirmație? Considerați că incubatoarele de afaceri, în special cele cu aplicabilitate în domeniul tehnologiei și al inteligenței artificiale, ar trebui să aibă parte de un sprijin mai puternic?

Eu sunt convinsă că digitalizarea este viitorul, în orice domeniu de activitate. Meseriile viitorului vor avea la bază fundamente complet diferite, față de cele prezente.
Tempo-ul extrem de rapid la nivel mondial face absolut necesară adaptarea și promovarea la tehnologiile de tip 5G și AI, cu scopul de a gestiona mai ușor activitățile cotidiene. În ceea ce privește zona de business, aceste tehnologii reprezintă o ,,shortcut” prin concretizarea unor contracte și parteneriate de business , folosind modalități precum AI, Blockchain, 5G etc.

Sunt și companii care s-au înscris, deja, în organizația, nou înființată, pe care o conduceți? Care sunt partenerii Romanian Business Chamber?

În prima zi după evenimentul de lansarea al RBC la Palatul Parlamentului, am avut 27 de solicitări de membership, acum la 6 luni de la infiintare avem peste 150 desolicitari de membership. Partenerii RBC în principal sunt antreprenorii care doresc să-și internaționalizeze produsele, instituții financiare, camerele de comerț, atât interne, cât și externe, asociații, patronatate, mediul academic și diverse institute cu activitate în cercetare, analiză și sinteză.
In luna iulie am semnat un Protocol de parteneriat cu CCIB in vederea sprijinirii mediului de afaceri si a dezvoltarii unor pachete de sustinere pentru acestia (finantari din fonduri structurale, misiuni economice, propuneri legislative in vederea simplificarii desfasurarii activitatii companiilor si atragerea de investitii straine directe in Romania)

Cum vă propuneți, concret, să ajutați companiile românești care vor să își extindă/dezvolte activitatea în străinătate?

Romanian Business Chamber își propune să ajute companiile românești să-și internaționalizeze afacerile, prin organizarea sesiunilor de networking și match-making, organizarea de misiuni economice în străinătate, crearea de noi parteneriate între mediul de afaceri românesc și mediul de afaceri extern, branding, strategii personalizate de export, cât și pachete de finanțare (atât din fonduri structurale, venture capital, pachete de credtiare).

Ce avantaje le oferă acestora internaționalizarea? Ce oportunități de dezvoltare ar putea acestea să acceseze pe piețele internaționale?

Avantajele internaționalizării sunt multiple, din punctul meu de vedere. În primul rând, internaționalizarea companiilor presupune cucerirea de noi piețe, competitivitate între produsele oferite sau servicii, cât și recunoaștere internațională. Internaționalizarea este un proces de lungă durată, în care, pe măsura evoluției produsului aceste trece progresiv de la piața locală la cea globală, ceea ce presupune o muncă de echipă, un efort susținut pentru un succes garantat.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro