Brandurile pot stimula loialitatea și influența comportamentul de cumpărare prin distribuirea de conținut pozitiv și reconfortant pe conturile lor social media, potrivit unui raport. Consumatorii caută mai mult conținut „care oferă un răgaz de la polarizarea care domină rețelele sociale și platformele de știri”. Raportul arată că brandurile trebuie să navigheze printr-un peisaj online dominat de uriașa polarizare politică și dominat de AI, iar cele care reușesc să implice publicul în interacțiuni pozitive vor avea un avantaj competitiv pe piață.
Piața globală de vânzări online de alcool intră într-o nouă eră de creștere, potrivit celor mai recente date de la IWSR. După ani de creșteri generate de pandemie și corecții ulterioare, vânzările de băuturi alcoolice din comerțul electronic vor depăși 36 de miliarde de dolari până în 2028, o creștere de 20% în următorii cinci ani. Rezultatele studiului lansat de IWSR, care analizează comerțul online de alcool pe 18 piețe cheie, subliniază rolul platformelor digitale, spații influente pentru descoperirea brandului și relaționarea cu el.
Anul acesta, anunțul lui T-Mobile despre parteneriatul său cu furnizorul de internet prin satelit Starlink a ocupat primul loc în topul de engagement, cu un scor de 1263, ceea ce înseamnă că a crescut de aproape 13 ori mai mult angajamentul ca reclamă medie pentru Super Bowl. Pe lângă T-Mobile, alți 39 de agenți de publicitate au depășit scorul mediu de engagement de la Super Bowl de 100. Anul acesta, 128 de milioane de telespectatori au urmărit Super Bowl, doborând recorduri pentru audiențele Fox și, de asemenea, o ocazie pentru branduri de a face diferite activări.
Instagram introduce funcția de conturi pentru adolescenți, care include măsuri suplimentare de protecție pentru siguranța utilizatorilor minori din India, una dintre cele mai mari piețe ale sale, cu peste 350 de milioane de utilizatori. Compania a introdus conturile pentru adolescenți anul trecut în SUA, Marea Britanie, Canada și Australia. Practic, Meta a migrat conturile utilizatorilor Instagram care au sub 16 ani la aceste noi tipuri de conturi cu restricții implicite. Aceste conturi pentru adolescenți sunt private în mod prestabilit și au restricții de mesagerie, controale de conținut, limite de interacțiune, mementouri de limită de timp.
Te rugăm să ne ajuți să creștem comunitatea invitându-ți prietenii să se aboneze:
YouTube este cea mai folosită platformă pentru ascultarea de podcasturi, conform datelor Edison Research. 31% la sută dintre ascultătorii săptămânali și 33% dintre cei care ascultă podcasturi lunare au declarat că YouTube este platforma lor preferată, aceasta surclasând Spotify (27%) și Apple Podcasts (15%). Spotify și Apple Podcasts vor avea, potrivit estimărilor, 46,0 milioane și, respectiv, 28,9 milioane de ascultători de podcast în SUA, în 2025. Având în vedere că cheltuielile publicitare pentru podcasturi în SUA sunt previzionate la 2,55 miliarde de dolari în 2025, este important ca agenții de marketing să înțeleagă piața și unde ar fi să aloce resurse ca să aibă rezultate.
Computerele cuantice care să fie „practic utile” sunt la 5 până la 10 ani distanță, a declarat directorul executiv al Google, Sundar Pichai, comparând tehnologia revoluționară cu stadiul în care se afla AI-ul în urmă cu aproximativ un deceniu. Guvernele, în frunte cu SUA și China, și corporațiile au promis miliarde de dolari pentru cercetarea în domeniul calculului cuantic în căutarea acestei tehnologii futuriste. Calculatoarele cuantice cresc dramatic viteza și capacitatea datelor care pot fi procesate, făcând posibilă modelarea sistemelor complexe, prezicerea mult mai precisă a rezultatelor diferitelor scenarii și spargerea sistemelor actuale de criptare. În același timp, fostul director executiv al Google este îngrijorat că AI-ul ar putea fi folosit într-un „scenariu Bin Laden” sau „tâlhării” pentru a „răni oameni nevinovați”.
Atunci când interacționează cu o companie sau cu o marcă, consumatorii de astăzi se așteaptă la comunicare, oferte și asistență personalizate, consecvente și oportune. Potrivit unui sondaj recent, 71% dintre consumatori se așteaptă ca brandurile să-i abordeze într-un mod personalizat. Un alt studiu a constatat că firmele sunt din ce în ce mai concentrate pe personalizarea marketingului pentru a se evidenția printre concurenți. Noile tehnologii, ca AI și GenAI, îmbunătățesc capacitatea firmelor de a dezvolta și furniza o comunicare extrem de personalizată 1:1 cu clienții lor. Cu toate acestea, hiper-personalizarea necesită ca acești clienți să aibă încredere în brandurile și companiile care le gestionează datele personale. Clienții cer ca brandurile să fie transparente și responsabile în modul în care utilizează datele personale.
OpenAI și-ar putea finaliza designul chip-ului AI în acest an, potrivit unui raport de la Reuters. Sursele spun că OpenAI intenționează să își finalizeze designul în următoarele câteva luni înainte de a-l trimite la Taiwan Semiconductor Manufacturing Co (TSMC) pentru fabricare. Făcând propriul chip, OpenAI nu va mai trebui să folosească chip-urile Nvidia la fel de mult pentru a antrena și a rula modele AI. TSMC va produce chip-ul folosind tehnologia mai eficientă de 3 nanometri, cu „memorie cu lățime de bandă mare” și „capacități extinse de rețea”. La lansare, OpenAI își va implementa chip-ul intern la o „scală limitată” și îl va folosi în principal pentru rularea modelelor AI. De asemenea, compania intenționează să dezvolte versiuni viitoare ale chip-ului cu procesoare și capabilități mai avansate.
Apple a lansat iOS 18 – plus iPadOS 18, macOS Sequoia, watchOS 11 și alte actualizări – aducând mai multe update-uri cheie ale modului în care funcționează dispozitivele companiei și creând scena pentru funcțiile GenAI. Cea mai titrată caracteristică a iOS 18 este suita Apple Intelligence. Odată cu lansarea iOS 18.2 pe 11 decembrie, funcțiile care sunt disponibile acum includ generarea de imagini în Image Playground, crearea de emoji personalizate „Genmoji” și integrarea ChatGPT. Alte caracteristici ale Apple Intelligence includ și rescrierea unui text în diferite stiluri.
Un judecător american din Delaware a emis o hotărâre parțială în favoarea Thomson Reuters în procesul său pentru încălcarea drepturilor de autor împotriva Ross Intelligence, o companie de AI. Acesta este una dintre primele spețe despre legalitatea tool-urilor AI și despre modul în care acestea sunt instruite, adesea folosind date protejate prin drepturi de autor, extrase din altă parte fără licență sau permisiune.
La summitul de AI de la Paris, președintele Comisiei, Ursula von der Leyen, a anunțat lansarea InvestAI, o inițiativă de mobilizare a 200 de miliarde de euro pentru investiții în inteligență artificială, inclusiv un nou fond european de 20 de miliarde de euro pentru mega fabricile de AI. Această infrastructură este necesară pentru a permite dezvoltarea deschisă, în colaborare a celor mai complexe modele de AI și pentru a pune din Europa pe harta AI.
Cât câștigă un electrician sau un instalator? Tinerii din România au acum șansa de a-și asigura un viitor profesional stabil și bine plătit prin programul „START – Investește în calificare pentru viitor”. Această inițiativă a Ministerului Muncii oferă cursuri de ucenicie gratuite, cu salarii ce pot depăși 7.000 de lei pe lună, pentru meserii extrem de căutate pe piața muncii.