Iulian Tănăsescu și Maria Predincea sunt doi tineri care după terminarea ciclului de licență au vrut să fie proprii șefi. Așa că, într-o seară au scris pe o foaie de hârtie tot ceea ce visau să dezvolte. Au descoperit o activitate comună, călătoria și astfel a început aventura celor doi în afaceri. Business-ul lor poartă numele de „Călător prin România”.

Citeam des diferite articole despre turismul din România, despre cum străinii fac totul mai bine și despre cum diverși guru dădeau lecții în turism și totuși, nimeni nu dezvolta cu adevărat turismul. Am studiat rapoartele I.N.S., am citit în continuare articole și recenzii ale turiștilor străini și naționali și am observat un lucru comun, le place turismul românesc, dar nu-l cunosc așa de bine din cauza lipsei de promovare. Atunci ne-a venit ideea. Fiecare turist poate să contribuie la promovarea României”, își începe povestea tânărul antreprenor.

Începutul a fost simplu. Au testat ideea în rândul colegilor de facultate și al persoanelor din exteriorul facultății (familie, cunoștințe, rude) – undeva la 600 de persoane. Rezultatul a fost promițător, așa că au trecut la așa numită piață rece. Și-au folosit creativitatea și au creat pagina de Facebook – Călător prin România, unde prezentau locuri de poveste din România.

Am văzut că proiectul începe să prindă contur, așa că ne-am întocmit o serie de obiective pe care urma să le atingem. Voiam să identificăm obiectivele turistice, să le promovăm și cu ajutorul oamenilor și al autorităților, să dezvoltăm o rețea turistică și culturală puternică și, cel mai important lucru, am vrut să arătăm că putem face lucruri mărețe în România cheltuind puțini bani, dar utilizând spiritul creativ la maximum” ne-a povestit Maria Predincea.

Iulian și Maria sunt antreprenorii care au pus bazele acestui proiect, însă pe parcurs aceștia au ales să înființeze o asociație. Proiectul a fost un adevărat succes în rândul internauților, așa că cei doi tineri le-au acordat șansa iubitorilor de România să se implice în proiectul „Călător prin România”.

De ce România?

Am spus de fiecare dată și o să afirm mereu acest lucru, dacă vrei să faci performanță cu adevărat, faci și aici în România. Totuși, acesta a fost doar unul din motivele pentru care am ales România. Alegerea noastră a fost fundamentată pe o serie de elemente care țin de istorie, de cultură, de partea socială și de ceea ce simțim noi. România este una din puținele țări ale lumii în care căldura oamenilor îți schimbă modul de a fi. Din punct de vedere istoric și cultural, România este printre cele mai bogate țări”, spune Iulian.

În prezent, cei doi fondatori caută colaboratori și sunt extrem de atenți în selectarea acestora. Reprezentarea României este importantă pentru ei și din acest motiv, Iulian și Maria spun că au nevoie de cei mai buni. Alex Ile a dat o mână de ajutor asociației în proiectul păstrării costumului tradițional românesc. De asemenea, printre cei cu care Iulian și Maria au colaborat până acum se numără și Primăria Sectorului 4 din București, cu ajutorul căreia au reușit să refacă clădirea primului Senat al României.

Greu nu este să demarezi un astfel de proiect. Greu este să îi convingi pe oameni că ceea ce faci tu este adevărat și că tu chiar vrei să-i ajuți să cunoască România. Oamenii au o oarecare reticență când vine vorba de proiecte noi deoarece în mentalitatea noastră a apărut acea teorie cum că asociațiile care realizează astfel de proiecte sunt ca niște lipitori care iau bani de la stat și de la populație. Și este total greșit și de aici multe uși se închid. Apoi vine vârsta. Echipa noastră fiind tânără și lucrând cu primării, ministere și alte entități, vârsta este un semn de întrebare pentru ei, dacă să aibă sau nu încredere. Noi am trecut, până acum, de aceste bariere și sper să o facem în continuare”, povestește tânărul antreprenor care se zbate ca afacerea lui să devină un reper pe harta turismului românesc.

Proiectul „Călător prin România” este abia la început după cum povestesc cei doi antreprenori. Pe viitor, Iulian și Maria au planuri mari. Vor să dezvolte și să facă cunoscută și gastronomia tradițională, portul popular al fiecărei zone, obiectivele turistice, precum și locurile în care turiștii se pot caza și pot avea o experiență senzațională. „În acest scop, suntem în stadiul în care dezvoltăm o platformă online tradusă în șase limbi și anume: Română, Engleză, Spaniolă, Rusă, Chineză și Italiană. Aceasta va include toate obiectivele turistice din România pe zone județe, portul popular din acele județe, gastronomia locală și locuri de cazare, toate prezentate. Dorim, de asemenea, să reclădim toate obiectivele turistice din România care se află în stare avansată de degradare. Am început cu clădirea primului Senat al României și nu avem de gând să ne oprim aici. Mai este mult de muncă, dar noi suntem pregătiți să punem România acolo unde trebuie să fie, în top-ul destinațiilor turistice din întreaga lume”, sunt planurile de viitor ale proiectului „Călător prin România”.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro