Exclusiv! Interviurile BT – Alina Enache, un antreprenor în pas cu moda

Fără nicio pregătire profesională în domeniul vestimentar, Alina Enache a reușit să se impună pe piața de profil din Italia. A luat cu asalt cele mai cunoscute cat-walkuri ale lumii, iar de doi ani s-a întors acasă, în România. Alina e pregătită să lanseze colecția toamnă-iarnă, iar Business-Talks a aflat toate detaliile atât despre noua colecție, cât și despre ce înseamnă să fii antreprenor în domeniul vestimentar.

“Totul a început din copilărie pentru că eram pasionată de desen. La vremea acea, tot ceea ce mă inspira puneam pe hârtie. Îmi aduc aminte de uniforma școlară pe care trebuia să o port. Încercam mereu să îi aduc tot felul de accesorii și îmbunătățiri în așa fel încât să mă diferențiez de ceilalți. Mi-a plăcut încă din copilărie să îmi creez stilul meu propriu. Mi-a plăcut să arăt lumii care e stilul meu. Prin colecțiile mele vreau să arăt imaginația mea, munca mea și stilul care mă caracterizează”, își începe povestea Alina Enache.

Pentru numele brand-ului, Alina și-a pus toată imaginația în joc

“Inițial am vrut să îmi înregistrez numele propriu. Fiind în Italia, m-am gândit că va fi dificil pentru clienți să îl rețină, așa că, într-o seară am pus pe hârtie mai multe cuvinte care mă inspirau. Cred că am consumat zece coli de hârtie față, spate. După o noapte întreagă, am ales doar două cuvinte deșertul Sahara și jocul de cărți Bakara. Astfel am ajuns la numele de Shakara. Ulterior am văzut pe internet că Shakara reprezintă și un stil de muzică africană, un pugilist italian, dar și un fotomodel”, ne-a spus Alina.

O colecție vestimentară este compusă din idei bune și parte financiară. Creatoarea e de părere că pentru a realiza o colecție ai nevoie de minim 40.000 de euro.

“Ca să scoți o colecție pe piață, ai nevoie de 30.000 – 40.000 de euro. Eu am fost norocoasă pentru că eram deja în domeniul modei și aveam o societate care se ocupa de distribuția a două brand-uri italienești. Așa că dispuneam atât de logistică, cât și portofoliul de clienți. Am început cu mici capsule, după care ușor-ușor, după doi ani de zile, am reușit să ies cu prima colecție. Ulterior am renunțat să mă ocup de distribuirea celor două brand-uri”, a mai zis designer-ul.

Întrebată dacă este greu să fii antreprenor în Italia, Alina a spus “că e greu oriunde, nu neapărat în Italia”. Antreprenorul român spune că atunci când ai voință și putere de muncă reușești întotdeauna să faci ceea ce îți dorești.

De doi ani, Alina s-a întors în România

“Sunt fericită pentru alegerea pe care am făcut-o. Aici am învățat foarte multe lucruri și am înțeles exact procesul tehnologic de care am nevoie pentru a crea o colecție. Am în momentul de față patru angajați”, spune Alina.

Colecția toamnă-iarnă, semnată Shakara

“Pentru colecția toamnă-iarnă am răspuns provocării unui prieten drag și astfel am adus o pată de culoare. Este vorba de Antonio Alexandru, un tip care m-a inspirat și care a reușit să mă surprindă cu imaginația lui. Este un artist care aduce magie în crearea outfit-urilor. Cred că îl caracterizează un stil nonconformist. E diferit. El reușește să îți facă un outfit diferit. Am creat o capsulă cu el în prezenta colecție, iar aceasta va fi disponibilă cât de curând”, zice Alina.

Ca antreprenor în România, Alina s-a lovit de mai multe obstacole.

“De când m-am întors în România, am încercat diverse colaborări cu comercianți din București, dar mi-au dovedit că sunt rău-platnici și am renunțat la colaborarea pe care o aveam cu aceștia. Acum lucrez de doi ani cu site-ul welovecouture, site unde se regăsesc o parte din creațiile Shakara”, povestește Alina.

Viitorul sună bine pentru brand-ul Shakara. Alina Enache deja s-a gândit la pasul următor al business-ului ei.

“Văd departe brand-ul Shakara în următorii 5 ani. Mă gândesc la francizarea brand-ului. Sunt dispusă să acord franciză celor care își doresc să ducă mai departe creații sub numele de Shakara”, a spus sigură pe ea creatoarea de modă.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro