A avea parte de acoperire în presă fără a plăti este visul oricărui antreprenor. Cine nu își dorește să se scrie despre el fără a cumpăra publicitate?!

Activitatea de relații publice este o parte de marketing foarte importantă a oricărei firme. A apărea în presă frecvent și pozitiv este un fapt care aduce credibilitate. De asemenea, a fi prezent în media mainstream arată că cineva obiectiv (presa) face lobby pentru cauza ta și te laudă, considerând că este în interesul publicului să te prezinte. Ce îți poți dori mai mult?

Să te împrietenești cu media și cu jurnaliștii nu e deloc simplu. Jurnaliștii sunt persoane foarte ocupate, cu rețele mari de urmăritori.

În ziua de azi, când sunt atâtea potențiale știri peste tot pe care ei le pot prelua, tu trebuie să știi să te menții în atenția lor. Pentru asta, cel mai bine este să lucrezi cu o companie de PR experimentată, care știe cum merge treaba cu media, dar dacă nu vrei să investești bani în așa ceva, iată care ar fi câteva lucruri de care să ții seama pentru a fi mereu prezent în presă:

1. Fii foarte prompt în a răspunde la solicitări. Dacă jurnalistul X are nevoie de o informație de la tine, cel mai adesea are nevoie de ea ACUM, nu peste o oră. Cu cât ești mai rapid în a-i îndeplini nevoile, cu atât te va „iubi” mai mult… În plus, dacă altcineva îi răspunde la întrebări mai repede decât tine, acel Cineva va fi prezent în media, și nu tu.

2. Evită exprimarea dificilă. Orice e jargon, neologisme caracteristice, etc., sunt evitate de către jurnaliștii care au un public generalist. Chiar dacă tu lucrezi într-o îndustrie de nișă sau de înaltă tehnologie, și ți se cer informații, este bine ca acestea să fie în cel mai comun stil în comunicatul tău de presă. Folosește bullets și subliniază ideile principale. Nu uita, jurnaliștii NU AU TIMP. Orice truc pentru a le câștiga atenția este bun.

3. Diferențiază-te. Spune clar de ce ar trebui să te bage în seamă, ce te diferențiază de concurență.

4. Pe cine cunoști? Dacă cineva dintre vedete este amator al produselor tale, nu te sfii să o spui public și peste tot. Vedetele atrag atenția și astfel, atrag atenția și asupra produselor tale.

5. Leagă prietenii cu jurnaliștii. Ca peste tot, este bine să ai o relație apropiată cu jurnaliștii, chiar relații personale, de prietenie. Scoate-i la masa, întreabă-i ce au nevoie de obicei, asigură-te că ești primul pe care îl vor suna în caz că au nevoie de informație.

6. Oferă-le exclusivități. Dacă știi o informație de mare valoare și știi că îi interesează, sună-i și oferă-le posibilitatea de a fi primii care „o dau”. Asta te va face valoros în ochii lor.

7. Informația pe care o oferi trebuie să fie verficată și valoroasă. Dacă le umpli cutia de mesaje cu chestii irelevante, mai mult ca sigur te vor ignora.

8. Fii scurt și la obiect. Nimeni nu mai are timp de citit mesaje lungi. Cu cât ești mai laconic și mai consistent, cu atât mai bine.

9. Folosește linkuri și oferă sursele de informație. Orice jurnalist vrea să știe că este acoperit din punct de vedere al veracității informației. Cu cât le vei oferi mai multă acoperire în acest sens, cu atât mai bine.

10. Dă-le acces nelimitat la informațiile care îi interesează. Dacă știi că pe jurnalistul X îl interesează lansările de cosmetice, și tu te ocupi de așa ceva, asigură-te că este pe lista de invitați de fiecare dată când apare ceva nou și în lista preferențială de email.

11. Oferă-le dovezi. Nu este suficient să spui „noi suntem cei mai buni” ci trebuie să să vii cu cifre și testimoniale ale clienților.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro