Cum devii cel mai bun angajator

6381

Să zicem că ai crescut destul după doi, trei ani de activitate. Ai deja în jur de 10 angajați și lucrurile merg strună. Este o perioadă bună, când vânzările curg, și ai avea nevoie de încă un om sau doi pentru a acoperi volumul de muncă. Și atunci te întrebi: Cum să fac să atrag oamenii la firma mea? Cum să îi fac să nu mai plece, odată veniți?

Cu alte cuvinte: Cum devin cel mai bun angajator?

Iată câteva sugestii despre ceea ce poți face pentru ca oamenii să te iubească (realmente!!):

  1. Creează o atmosferă pozitivă și veselă, despre care oamenii să vorbească mai departe cu drag.

    Când angajații sunt mulțumiți de locul de muncă, vor vorbi despre firma lor și altora. Noi toți petrecem mai mult de 8 ore la serviciu, deci este o parte esențială a vieților noastre. Menține deschise canalele de dialog cu ei, oferă-le diverse beneficii nonmateriale, ascultă-le doleanțele și fii sigur/ă că vor spune mai departe despre cât de apropiat le este managerul.

 

  1. O prietenie solidă cu angajații nu înseamnă lipsa ierarhiei.

    Ei trebuie să știe că au un manager competent, care rezolvă probleme, inclusiv pe cele legate de conflictele dintre ei, că este un arbitru onest și imparțial.

Ei mai trebuie să știe că cinstea și principiile sunt primordiale, că nu există favoritisme, și că pot avea încredere în companie, manager și HR manager. Dacă ești șeful lor, instituie o atitudine de transparență cu ei. Vorbește cu ei despre orice: termene-limită ale companiei, probleme posibile, anxietățile tale (atenție aici, să nu îi sperii…), scopuri comune, progresul către acestea. Această deschidere îi va face să fie la rândul lor deschiși cu tine. Deci nu vor ține ascunse eventualele probleme și vor veni chiar ei cu soluții posibile.

  1. Încurajează feedback-ul constant.

    Există firme care tot trimit sondaje angajaților, cu întrebări la care aceștia să răspundă, despre cât de bine le este, ce mai doresc, etc. Dar asta nu prea înseamnă comunicare reală. Poate că intențiile sunt bune, dar mult mai eficace este discuția față în față. Dacă vrei să fii cel mai bun angajator, abordează mai personal lucrurile. Acest fapt îi va face să simtă că vocile lor sunt auzite.

 

  1. Fii autentic.

    Când angajezi pe cineva și simți că ai găsit persoana perfectă pentru acel job, tot trebuie să rămâi fidel valorilor companiei. Dacă nu poți oferi beneficii de genul muncii de acasă ori facilităților pentru copii, fii deschis și spune asta. Nu face promisiuni pe care nu le poți păstra. Riscul este să nu mai câștigi încrederea oamenilor pentru viitoarele angajări, pentru că vestea merge repede. Fluctuația de personal este un cost foarte mare pentru o companie și ai tot interesul să o eviți. Și să eviți să plece către concurență mai ales, după ce i-ai format și ai cheltuit cu ei. Există mulți oameni care caută de lucru, dar există și destule companii care angajează.

 

  1. Nu uita de distracție!

    Munca e muncă, da. Dar distracția face ca echipele să fie sudate, oamenii să se cunoască între ei foarte bine, să colaboreze bine, să fie alături de tine. Câte o petrecere anuală de Crăciun dar și alte câteva ocazii pe an când să mergi cu echipa ta undeva și să vă relaxați făcând activități de agrement (de la rafting la jucat mima, sau orice vă trece prin cap și distrează pe toată lumea), toate acestea fac dintr-o simplă echipă de lucru, o echipă de lucru supersonică, cu oameni care se cunosc, empatizează, își țin locul unul altuia dacă au probleme.

Nu uita, atmosfera în care oamenii tăi lucrează este responsabilitatea ta, ca manager. La fel de responsabil ești de ajutorul necesar rezolvării problemelor lor, inclusiv a celor personale, care pot avea impact asupra randamentului lor ca angajați. Are cineva un copil bolnav acasă? Tu trebuie să știi primul și să fii alături de el sau de ea. Asta te va face dintr-un simplu manager, un mentor și un șef iubit.

 


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro