Analiza vânzărilor de mașini europene a anului 2018 – grupuri și mărci

375
 

În prima jumătate a anului 2018, vânzările de autoturisme europene au crescut cu 3% până la 8,6 milioane, în timp ce noile state membre ale UE au contribuit cel mai mult la + 11,4%. Pe piețele majore, Spania (+ 10,1%) este cel mai mare câștigător, urmat de Franța (+ 4,7%) și Germania (+ 2,9%), în timp ce vânzările în Italia (-1,4% (-6,3%) scad. Vânzările încrucișate au crescut cu 22,9% în prima jumătate a anului, în timp ce modelele auto au pierdut 3,1%, iar MPV-urile au pierdut 17,5%.

Cel mai mare câștigător în rândul producătorilor este grupul Volkswagen, cu aproape 150.000 de vânzări suplimentare în prima jumătate a anului. Hyundai-Kia urmează cu aproape 45.000 de vânzări suplimentare, iar Renault-Nissan și-a mărit volumul cu doar 26.000 de vânzări, ceea ce este cu 3.000 mai mult decât PSA rival francez. Șapte dintre cei 20 de producători au pierdut volumul în prima jumătate a anului trecut, cel mai important fiind Daimler AG și FCA, ambele cu mai mult de 10.000 de unități, cu Ford Motor Company de asemenea aproape la acest prag.

Relativ, SAIC Motor este singurul producător care a dublat vânzările de la an la an datorită crossover-ului ZS, în timp ce Tesla Motors este singurul producător care se îmbunătățește cu două cifre, Subaru Corporation fiind chiar sub această marcă. Pe partea pierzatoare, Aston Martin este singurul producator care a pierdut cu doua cifre, Mahindra & Mahindra fiind chiar sub acel brand si producatorul indian Tata Motors la -5,3%.

Volkswagen este marele câștigător, cu 84.000 de vânzări suplimentare, Dacia și Peugeot la peste 40.000 de vânzări suplimentare, Seat chiar sub această marcă și Skoda la +30.000. Fiat este cel care a pierdut cu peste 40.000 de vânzări, urmat de Opel / Vauxhall la -33.000 și Nissan la -28.000. Mercedes-Benz și Lancia sunt singurele alte două mărci care pierd peste 10.000 de vânzări. În mod relativ, mărcile mici sunt în mod evident cea mai rapidă creștere, Dodge practic triplându-și vânzările pentru a-și depăși Cadillac-ul și a închide-o pe Chevrolet.

Bugatti sare de la 6 vânzări în prima jumătate a anului 2017 la 15 în acest an, iar SAIC MG este singurul alt brand care sa dublat mai mult. Chino-italian DR Motor îmbunătățește cu 84% datorită DR4. Infiniti este marca cea mai rapidă în scădere, pierzând mai mult de jumătate din volumul său anul trecut, iar Lotus și Aston Martin se luptă, de asemenea.

Ultimul brand de lux superior nu este singur în soarta sa, deoarece atât Bentley, cât și Maserati pierd și mai mult de 20% din vânzările lor.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la redactie@business-talks.ro