În valoare de 187,9 miliarde dolari, Amazon rămâne cel mai valoros brand global, pe când Ferrari conduce în clasamentul celor mai puternice branduri, conform Brand Finance Global 500.

Pe cea de-a doua poziție se află compania Apple, în valoare de 153,6 miliarde dolari, urmată de Google cu 142,8 miliarde dolari. Cu toată forţa sa de brand, Apple încetineşte în pieţele emergente şi nu dă semne de diversificare, ceea ce ar putea permite Google să ocupe locul 2 în 2020.

Ferrari a recâștigat titlul de cel mai puternic brand al lumii, ultima oară deținut în 2014. Forța brandului italian a reușit să crească la un scor BSI (Brand Strenght Index) de 94,8 din 100.

Cu peste 30 miliarde dolari mai mult decât Apple, Amazon îşi menţine poziţia de cel mai valoros brand global în raportul Brand Finance Global. Anul trecut, Amazon a vândut peste 100 de milioane de produse într-o singură zi după care, tot în premieră, firma a depăşit valoarea de un trilion de dolari pe Bursă.

O revenire remarcabilă se observă pentru brandul Microsoft, care urcă de pe locul 6 pe locul 4 în Brand Finance Global 500. Cu o creştere de 47% a valorii de brand, 119,6 miliarde dolari, Microsoft a înregistrat cea mai mare creştere din Top 10, brandul beneficiind de succesul transformării către un model de business “cloud-centric”. Microsoft este un exemplu că firmele se pot adapta schimbării, într-o epocă în care chiar şi giganţii tehnologiei pot fi depoziţionaţi de start-up-uri şi de branduri emergente.

Facebook îşi păstrează a şaptea poziţie în clasament, dar forţa brandului a scăzut cu 11% după o succesiune de scandaluri, incluzând rolul firmei în răspândirea de ştiri false (fake news), folosirea de către Cambridge Analytica a datelor personale de pe platforma Facebook şi deficienţele de securitate ale platformei.

La rândul său, Netflix, brandul global de video streaming, marchează cea mai rapidă creştere în valoare de brand în afara Chinei, urcând de pe locul 147 pe 77 în clasament, cu o valoare de 21,2 miliarde dolari şi 139 milioane de utilizatori globali.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro