Activitățile de phishing, în creștere de la an la an în perioada Valentine’s Day

241
 

În perioada Valentine’s Day se înregistrează o creştere accentuată a activităţilor de phishing, infractorii oferindu-le utilizatorilor diverse produse romantice, au detectat experţii Kaspersky Lab.

Numărul total de încercări ale utilizatorilor de a vizita site-uri web frauduloase care au fost detectate şi blocate de soluţiile Kaspersky Lab în prima jumătate a lunii februarie 2019 au crescut dramatic, de la peste două milioane, în 2018, la peste 4,3 milioane în acest an. Potrivit statisticilor, ţările cele mai afectate au fost Brazilia (o cotă de detecţie de peste 6,4%), Portugalia (mai mult de 5,8%), Venezuela (5,5%), Grecia (5,3%) şi Spania (5,1%).

Phishing-ul este una dintre cele mai populare şi mai simple tehnici de inginerie socială: este un tip de fraudă în care infractorii folosesc înşelăciunea pentru a obtine datele de autentificare ale utilizatorilor – de la parole, la numere de card, detalii ale contului bancar si alte informatii financiare importante. E-mail-urile si site-urile de phishing sunt făcute să pară legitime, încurajând destinatarul, sub un pretext sau altul, să completeze urgent datele personale. Acestea folosesc de multe ori evenimente care atrag atentia tuturor, fie că este vorba de o competitie sportivă majoră sau de vacanţe tematice, iar Valentine’s Day nu face excepţie.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la redactie@business-talks.ro