”Dacă de la bun început ideea nu este absurdă , atunci nu are nicio șansă”, spunea Albert Einstein. Bineînțeles, e greu să ajungi la genialitatea lui Einstein, dar niște mici întreprinzători de peste ocean au decis să își ofere șansa de a visa imposibilul. Pornind fie de la o glumă spusă cu prietenii la bere, fie de la un moment de inspirație, fie dintr-o frustrare, cinci investitori au riscat și au câștigat.

Iată cele cinci afaceri trăsnite puse pe picioare de aceștia și care le-au adus milioane de euro în conturi:

5. Jellyfish Art

În mod normal, un acvariu pe care îl ținem la noi în casă conține… pești. Alex Andon, specializat în biologie marină la Universitatea Duke, a avut inspirația să își imagineze un alt fel de acvariu. După ce a văzut succesul pe care l-a avut expoziția de meduze de la Monterey Bay Aquarium, s-a gândit că se vor găsi doritori care să treacă la un alt nivel al exotismului și să renunțe la pești în favoarea meduzelor. După o cercetare de piață, acesta a pus bazele unei afaceri prin care vinde meduze ca animale de companie. Acvariile sunt și ele diferite de cele obișnuite, având un design original și putând fi dotate cu leduri de diferite culori, controlate de la distanță. De la o investiție de 50.000 de euro, Jellyfish Art a ajuns în doi ani să își dubleze trimestrial profitul.

4. Lucky Break

Când eram copii, iadeșul (osul în formă de furcă de la pieptul păsărilor) era un mijloc de divertisment și obiectul unui pariu. Două persoane trăgeau de câte o bucată din os și cel care rămânea cu partea mai mare, câștiga pariul. La americani lucrurile se complică, căci această întrecere are o altă miză: cel căruia îi rămâne bucata mai mare de os i se va îndeplini orice dorință. Mai ales de sărbători, mesenii sunt mulți, curcanul unul singur, iar dorințele infinite. Frustrat că, de cele mai multe ori, nu putea să își joace șansa, Ken Ahroni s-a gândit să își forțeze norocul. El a pus bazele unei afaceri care produce iadeșuri de plastic. Și norocul a venit: deși nimeni nu a crezut la început în acest business, compania produce 30.000 de Lucky Break pe zi, iar vânzările au ajuns să fie de peste 2,5 milioane de dolari pe an.

3. Santa Mail

Ce nu fac părinții pentru copiii lor? Mai ales când trebuie să păstreze mitul lui Moș Crăciun. Santa Mail e un serviciu care trimite scrisori personalizate copiilor, evident, de la Moș Crăciun. Inițiatorul acestei afaceri, Byros Reese, le cerea părinților 10 dolari pentru fiecare scrisoare. În fiecare an compania trimitea aproximativ 100.000 de scrisori, astfel că în primii patru ani a câștigat patru milioane de dolari.

2. Doggle

Ochelari de soare pentru câini? La început comercializați ca accesoriu, păreau un moft al celor cu mulți bani și care vroiau să își trateze animalele de companie într-un mod extravagant. Doar că, Doggles având protecție UV și designul asemănător cu cel pentru ochelarii de protecție (folosiți, spre exemplu, într-un laborator), li s-a găsit imediat o utilitate. Ochelarii au ajuns să fie folosiți de câinii militari în misiunile din Iraq, și nu numai, pentru protecție împotriva soarelui puternic și a furtunilor de nisip. Cu vânzări în 16 țări, în peste 4.500 de magazine, compania Doggles a ajuns să câștige 5 milioane de euro pe an.

1. Pet Rock

La o ieșire cu prietenii, în care a fost nevoit să asculte cum se plâng aceștia de animalele lor de companie, Gary Dahl a glumit spunând că el ar prefera să aibă grijă de o piatră decât de un animal. Cu imaginația sa de copywriter și deținător de agenție de publicitate a pus ideea în aplicare ceva mai târziu. Astfel, a importat din Mexic nişte pietre pe care le-a desenat frumos şi le-a vândut pe post de animale de companie cu 3,95 dolari bucata. Pentru ca Pet Rock să fie și mai atractivă, Dahl a scris un manual de instrucțiuni, plin cu glume și cu o machetă ce explica cum să înveţi piatra să “stea” sau să “dea mâna”. Toată această nebunie i-a adus lui Dahl 15 milioane de dolari în doar 6 luni.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro