Toate brandurile vor să aibă afacerea vizibilă, să își vadă produsele peste tot, dar mai ales sub ochii celor care le caută.

Dacă ai încredere numai în apropiați atunci când iei decizia să cumperi ceva, atunci ești precum cei 49% din cetățenii lumii cu un cont de Facebook, Instagram sau Twitter și care spun că au încredere numai în apropiați când vine vorba de recomandări de produse.

Și, în acest scop nobil, al expunerii serviciilor și produselor, marketerii se gândesc că o campanie de marketing în parteneriat cu niște influenceri puternici le va aduce notorietatea vânată. Dar lucrul cu influencerii, deși nu e atât de greu, cere atenție la niște detalii.

Dar ce este un influencer?

Simplu, un influencer este o persoană cu o prezență online care are potențial de a ghida și influența opiniile celor cărora se adresează. Acești oameni care de-a lungul vremii au construit un public constant pe conturile lor sunt urmăriți și opiniile lor contează în diverse nișe și domenii (beauty, modă, auto, cuisine, etc).

1. Le poți oferi produse

Cel mai simplu și mai clasic mod de a-ți expune produsele în fața publicului acestor oameni atât de urmăriți este să le oferi produsele tale spre a fi prezentate sau recenzate.

Dar este important să găsești bloggerii sau youtuberii care sunt compatibili cu nișa ta. Nu vei trimite produse cosmetice unui blogger de mașini și nici jucării unei vloggerițe de travel, nu?

Este important să îi găsești pe cei care produc content de calitate, pentru că azi, când toată lumea își poate face un blog, calitatea nu este pe primul loc în preocupările tuturor celor care se apucă. Ei trebuie să „împacheteze” frumos produsul și îți dorești să aibă parte de o prezentare elegantă și populară, pentru ca oamenii să fie încântați și să dea mai departe acel content.

Dar oferirea de produse nu garantează expunerea lor pe vlog sau pe blog. Cei mai mult influenceri, mai ales dacă sunt mari și au mulți followers, cer bani pentru a prezenta produsele. Iar tu îți dorești să ai parte de expunerea care trebuie, nu neapărat de cea mai mare. Dacă produsul tău este de nișă, să zicem piese de schimb pentru mașini, nu ai de ce să vânezi expunerea unui influencer foarte mare dar cu public general.

Comunică în avans cu bloggerul sau vloggerul respectiv, întreabă-l ce ar fi interesat să prezinte, ce este mai popular printre cei care alcătuiesc publicul ca să nu trimiți degeaba un produs și să nu ai deloc ROI.

2. Postări plătite

Dacă ai o relație bună cu acel influencer, poate acceptă odată sau de două ori să îți prezinte fără bani produsul. Dar este bine să nu pornești de la premiza că o va face mereu. Ei trăiesc din materialele plătite de către clienți și munca lor constă în a pune în cea mai bună lumină serviciul sau produsul respectiv, de a „îmbrăca” produsul astfel încât el să intre în conștiința publicului.

Este bine să îi lași libertate de creație și să îi oferi ceva valoros care să fie expus în fața publicului, să fie ceva ce îți permiți să pierzi sau să fie stricat (brandurile mari au adesea produse de dat la presă, pentru ședințe foto, de exemplu, și acestea nu arareori se degradează).

Dacă vrei să crești un anumit canal de social media, este bine să lucrezi cu influenceri a căror prezență este mai pregnantă acolo. Ei au diverse stiluri și rețele sociale preferate unde își promovează content-ul.

Mai poți să faci așa: dacă vrei să crești prezența pe Instagram, de exemplu, poți cere ca oamenii să se pozeze cu obiectul tău și un hashtag.

3. Poți organiza competiții pentru influenceri

Dacă ai 7-8 astfel de comunicatori vizați, îi poți stimula printr-un concurs să îți prezinte produsul sau serviciul în cea mai bună și mai creativă lumină. La schimb vor primi, cel (sau cea) mai creativ/ă ceva frumos și prețios (un weekend undeva, invitația la o masă cu celebrități, etc.)

4. Guest post

Adică să scrii pentru ei, iar ei să-ți permită să lași un link. Asta e mutual avantajos. Dacă veți cădea la învoială cu privire la conținut, tu scrii o postare pe domeniul care vă interesează pe amândoi și astfel el sau ea se alege cu content documentat și de calitate, iar tu ai expunerea către site-ul tău (pentru că îi ceri prin contract să poți posta un link), și astfel crește traficul către site-ul tău și implicit vizibilitatea ta și a brandului tău.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro