Gata, ai înființat firma mult dorită și dai drumul la activitate. Cum plănuiești să acroșezi primii clienți? Cum să îți faci un pic de reclamă, cât mai ieftin posibil? Nu este momentul să plătești o companie de PR și comunicare chiar de la început, întrucât nici bugetul nu-ți permite, și chiar că se găsesc azi destule metode de a te face cunoscut fără bani.
Iată câteva idei de marketing ieftin ca braga (te costă doar ceva efort zilnic, consistență, persistență și …imaginație):

1. Ai nevoie de un site. Obligatoriu!

Site-ul afacerii tale este ca vitrina unui magazin, pui acolo informații despre produsele tale, despre servicii, despre tine. Oamenii te găsesc poate odată sau de două ori de Facebook, dacă plătești o campanie, dar din Facebook ei caută site-ul afacerii tale. În plus, Facebook este o platformă „închiriată”, aparține altcuiva (Zuckerberg&Co.) și ai restricții la limbaj sau la reach (ca să ajungă mesajul la public trebuie să investești bani).
Site-ul este AL TĂU și scrii ce vrei pe el. În plus, acum poți să îți faci singur site, pentru că există sute de platforme și teme gratuite pe net.

2. Pagina de Facebook

Aproape oricine se gândește la pagina de Facebook când dă drumul afacerii, dar nu uita că mai sunt rețele sociale (LinkedIn, Twitter, Instagram) unde ceea ce faci tu poate avea o viziblitate mare.

3. Oferă-te să vorbești la conferințele din domeniul tău

Afacerea ta este despre distribuția de produse agricole? Servicii de educație? Asistență pentru bătrâni? Produci dulciuri, haine, mobilă? Aproape orice industrie are evenimente și conferințe dedicate și este un bun prilej să te expui pe tine, experiența și afacerea ta vorbind la aceste conferințe.

4. Cere feedback de la clienții mulțumiți și pune-l pe site și pe social media

Cere reviews pentru serviciile tale pe pagina de Facebook dar postează textele celor încântați de afacerea ta și pe site-ul ei. De fapt, ar cam trebui să fii …peste tot.

5. Fă o listă de abonați cu adresele lor de email, și trimite-le newsletter cu cei ai nou, cu promoții, etc.
6. Oferă consultanță gratuită

Dacă vrei un client mare, oferă-te să îi faci gratuit consultanța dacă lucrează cu tine. Explică-i ce are de făcut, ca să înțeleagă că ești specialist pe activitatea ta și că are nevoie de tine și doar de tine. Nu uita că marketing nu înseamnă doar online, ci și offline, în persoană.

7. Vorbește cu presa

Dacă ai un produs sau serviciu nou, nu pregeta să trimiți comunicate de presă către platformele de presă interesate. Dacă o braserie, de exemplu, trimite comunicatul cu noul tău produs spre revistele de lifestyle, spre site-urile de turism și hoteluri, etc. Fii inventiv, găsește virtualii parteneri și clienți acolo unde competiția ta nu îi caută.

8. Pune tag în social media către cei care au au bază mare de fani, pentru a încuraja engagement-ul. Oferă-le produsul tău în schimbul vizibilității la publicul lor.
9. Scrie postări pe Quora, răspunde întrebărilor de acolo pe domeniul de care te ocupi și la final, lasă un link spre site-ul tău.
10. Fă bartere cu site-uri mari: le oferi content pe domeniul pe care tu lucrezi (și te pricepi) iar site-urile respective te lasă să pui la final adresa site-ului tău.
11. Folosește youtube! Rețeaua aceasta nu este doar pentru filme cu pisici sau recenzii de jocuri video. Trafic bun fac și filmele explicative, mini-documentarele, orice reprezintă content vizual de calitate și inerent interesant. Youtube poate fi o unealtă de marketing excepțională și nu costă nimic. Dacă ajungi să ai destui abonați acolo, la un moment dat poți face bani și din canalul de Youtube.
12. Ține legătura cu clienții care au achițizionat ceva de la tine. Costul de marketing e mai mare pentru a trage un client nou decât pentru a păstra unul vechi. Așadar, nu îi uita pe cei care deja au cumpărat de la tine și oferă-le ceva: un discount din când în când, o felicitare electronică de Sărbători, o minimă (și flatantă) atenție. Uneori un simplu mesaj de „Mulțumesc” face minuni.
13. Asociază-te cu evenimente interesante și importante. Dacă oferi la o producție de film cadou participanților produsul tău (să zicem că ai acea braserie și faci prăjituri gustoase) capeți viziblitate și asociere cu branduri mari.

Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro