Idei de afaceri

Dacă te-ai plictisit de mersul zilnic la o corporație unde ești doar o rotiță din sistem și ai vrea să te faci antreprenor, te gândești, probabil, la ce ai putea începe pentru a îmbina plăcerea cu utilitatea. Și pentru a simți că zilele tale și munca depusă în noul proiect au un sens iată care ar trebui să fie criteriile și pașii pentru ca ideea ta să rodească frumos.

În primul rând, validează ideea ta împărtășind-o cu alții

Dacă ți s-a arătat un vis o idee, nu o lua imediat de bună. Nu ORICE idee e genială. De fapt, 99% dintre ele nu sunt nici noi, nici geniale. Și nici nu trebuie să fie, ele trebuie doar să fie funcționale ca business.

O mare greșeală pe care o fac cei care vor să se lanseze în antreprenoriat este să creadă orbește în ideea lor. Desigur, toată literatura inspirațională abundă în lozinci de genul: „Crede în tine și în ideea ta” – și nu e prea rău să urmezi sfatul, doar că e cazul să lași loc prudenței în aceeași măsură în care lași loc încrederii. Și cum faci asta? Validezi ideea spunând-o tuturor. Da, tuturor.

Nu te teme că îți va fi copiată, ca nu e așa de simplu să inființezi o cafenea, fermă bio, serviciu de curierat cu drone sau ce mai vrei tu. De la idee la implementarea ei sunt mulți, mulți pași și nu oricine este dispus să îi facă.

Caută (și găsește) un mentor

Un mentor este tot ce poate oferi viața mai bun, fie că este vorba despre afaceri, fie că e vorba de viață personală. Un mentor în afaceri este cel sau cea care îți va spune deschis unde ai blind spots, unde nu vezi perspectiva și unde se află ea, de fapt. Un mentor este cel care îți va împărtăși din greșelile sale pentru ca tu să nu le repeți. Alege pe cineva care să te ghideze din interiorul respectivei industrii și pornește la drum.

E musai să ai un plan de afaceri

Un plan de afaceri include conceptul afacerii, datele și previziunile financiare, strategiile de marketing, tot ceea ce presupune un business, cât mai în detaliu. Un plan de afaceri este un fel de fir roșu al operațiunilor și jaloanelor de bifat. E necesar să ai așa ceva, cât mai bine pus la punct și chiar dacă vor exista derogări de la el (și vor exista, neîndoielnic) planul de business te ajută să vezi pe unde ești față de momentul de început. Cum stai cu banii acum față de acum 6 luni? Dar cu marketing-ul și awareness-ul? Etc, etc.

Înțelege de vrea piața și adaptează-te

Fă studii de piață peste studii de piață dacă poți și îți permiți. Nimic nu bate piața și nevoile ei. Tu poți avea cea mai tare idee, dar dacă nu e nevoie de serviciul sau produsul pe care îl propui tu, degeaba. Demografie (cine te cumpără?), patterns de cumpărare (cumpără mai mult în weekend? de sărbători? etc.) toate acestea te ajută să cunoști piața și să faci ceea ce funcționează reducând ceea ce NU funcționează și astfel reducând pierderile.

Echipa, echipa, echipa

Da, știm, ești la început și nu îți permiți să angajezi oameni de cea mai mare valoare sau să mărești echipa. Dar lipsa de profesionalism se plătește în timp.

Azi e posibil, mai mult ca oricând, să lucrezi cu oameni pe care nici nu trebuie să îi vezi în carne și oase, iar faptul că nu e nevoie să vină la un birou poate fi o compensație în sine pentru aceștia. Deci caută cei mai buni oameni de pe piața muncii, oricare ar fi domeniul tău și convinge-i să lucreze pentru tine. Chiar dacă nu le poți oferi banii pe care aceștia îi doresc, faptul că au control asupra programului poate fi foarte persuasiv.

Educă-te permanent și învață dedesubturile tehnice

Dacă deschizi o cafenea nu trebuie să fii cel mai bun specialist în cafea din lume (deși nu strică) dar trebuie să știi destule despre cafea încât clienții tăi să aibă încredere că primesc cel mai bun produs.

E valabil și dacă deschizi un restaurant sau un atelier de reparații auto și nu dai pe acolo decât din când în când. Desigur, ideea e să ai angajați mai buni decât tine (așa cum spunea Steve Jobs, de aia îi angajezi, ca să nu aibă nevoie de asistență și să nu pună întrebări naive, nu?) dar tot trebuie să știi despre ce e vorba în propoziție ca să știi ce să le ceri.

Să știi bine domeniul în care intri te mai ajută și să obții cele mai bun oferte de la furnizori, pentru că vei ști să discerni între ofertele acestora.

Un site este de bază

Un site bun și care merge ca uns este principalul vector de marketing și de vânzări (că azi se fac vânzări online și volumul acestora e în creștere la nivel mondial). Mulți uită de site, crezând că o pagină de Facebook cu câteva mii de like-uri ajunge. Ei bine, nu ajunge. În primul rând, Facebook cere bani mulți ca să-ți distribuie mesajul. Nu te lua după numărul de likes, că nu mai înseamnă nimic.


Conținutul website-ului https://business-talks.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către BUSINESS TALKS sunt protejate prin dispoziţiile legale. Sunt interzise copierea sau reproducerea conţinutului acestui website. Detalii se găsesc în secţiunea Termeni și condiții. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor BUSINESS TALKS, vă rugăm să ne contactați la office@business-talks.ro